تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768315
شناسه : 3768315
تاریخ :
خون شهدا حافظ دین و سبب بیداری جامعه است اقتصاد ایران: لنگرود- فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: خون شهدا حافظ دین و سبب بیداری جامعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید دامغانی پیش از ظهر سه شنبه طی مراسمی در راستای یادواره ۱۴۲ شهید والامقام بخش کومله و آئین رونمایی از کتاب «گل‌های باغ مصطفی» در سالن اجتماعات گردان حمزه سیدالشهدا (ع) با تأکید بر اینکه خون شهدا حافظ دین و مایه بیداری جامعه است، اظهار کرد: مجالس یادبود شهدا ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) الگویی کامل برای بشریت هستند و برگزاری این مجالس، فرصتی است تا ما به یاد آن بزرگواران و ویژگی‌های ایشان باشیم.

سردار دامغانی با تأکید بر اهمیت برگزاری مجالس یادبود شهدا در شرایط کنونی، افزود: ما در یک جنگ ترکیبی قرار داریم و برگزاری این مجالس می‌تواند نقشی مؤثر در مقابله با دشمن داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم عمیق‌تر شدن باورها و شناخت نسبت به شهدا تأکید کرد و گفت: حضور در این مجالس باید به تقویت ایمان و اراده ما منجر شود چرا که خون شهدا نه تنها حافظ دین، بلکه احیاگر و بیدارکننده جامعه است.

سردار دامغانی با ذکر تاریخ اسلام و وقایع مهم آن، از جمله قیام حضرت زهرا (س) و عاشورای حسینی، اضافه کرد: هر بار که دین دچار انحراف شده، خداوند متعال با خون شهدا جلوی این انحرافات را گرفته است.

وی همچنین به تأثیرات خون شهدا در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این انقلاب هم حاصل خون شهدای صدر اسلام تا امروز است هر زمان که انقلاب دچار غفلت شده، خون شهدا به کمک آمده و موجب تثبیت انقلاب شده است.

سردار دامغانی به قدرت بیدارکنندگی خون شهدای غزه اشاره کرد و گفت: امروز بیداری که در دانشگاه‌های آمریکا و خیابان‌های اروپا مشاهده می‌شود به برکت خون شهدا است.

وی همچنین به تأثیرات خون شهدا در سطح بین‌الملل اشاره کرد و گفت: در ۴۵ سال گذشته، وضعیت ما و دشمن را مقایسه کنید امروز ما به یک بازیگر اصلی در سطح منطقه تبدیل شده‌ایم.

سردار دامغانی با اشاره به وضعیت رژیم صهیونیستی و آمریکا، گفت: امروز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در شکننده‌ترین حالت خود قرار دارد.

وی تصریح کرد که دشمنان جمهوری اسلامی با شکست‌های متعدد روبرو شده‌اند و موفقیت‌های اخیر ایران در عرصه نظامی نشان‌دهنده تأثیر خون شهدا است.

سردار دامغانی در پایان تصریح کرد: اگر توجه ویژه‌ای به شهدا و خانواده‌های شهید پرور داشته باشیم، می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.