تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768308
شناسه : 3768308
تاریخ :
جشنواره خاطره‌گویی مددجویان زندان‌های لرستان برگزار می‌شود اقتصاد ایران: خرم‌آباد- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، گفت: جشنواره خاطره‌گویی مددجویان زندان‌های این استان برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در نشست کتاب خوان ویژه مددجویان زندان مرکزی خرم آباد به حدیثی از حضرت امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت می‌فرمایند «هر کس با کتاب‌ها آرام گیرد، هیچ آرامشی را از دست نداده است» و این فرمایش گرانبها به ما می‌آموزد می‌توانیم با مطالعه کتاب‌های مفید به آرامش واقعی دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: با استفاده از تکنولوژی، بشر به آسایش دست می‌یابد اما آرامش با اتکای به دنیای مدرن محقق نخواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان با بیان اینکه استفاده از ابزارهای تشویقی یکی از راه کارهای سوق دادن مددجویان زندان به سمت مطالعه است، بیان داشت: گاهی مطالعه یک کتاب به ویژه وقتی انسان در شرایط خاصی مثل سپری کردن دوران محکومیت در زندان است، می‌تواند سرنوشت آن انسان را تغییر داده و دنیایی جدیدی را به ارمغان آورد.

حجت الاسلام سبزیان، گرایش و علاقه مددجویان به مطالعه در ایام حبس را قابل توجه دانست و گفت: به دنبال این هستیم با همکاری اداره کل زندان‌های استان جشنواره خاطره گویی مددجویان استان را برگزار کنیم و در این خصوص نظرات مددجویان را پس از مطالعه کتاب‌ها، ثبت کنیم و از آنها بخواهیم در مورد تأثیرگذارترین کتابی که مطالعه کرده اند، صحبت کنند.

جشنواره خاطره‌گویی مددجویان زندان‌های لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل زندان‌های لرستان نیز در این مراسم پس از تشریح اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های زندان‌های استان در عرصه کتاب، اظهار داشت: امروزه توجه به بُعد تربیتی در زندان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود و زندانیان ما در عرصه کتابخوانی حائز رتبه‌های برتر کشوری شده‌اند.

عبدالمجید کشوری، ادامه داد: با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مددجویان زندان می‌توانیم شاهد کاهش رفتارهای ناصحیح باشیم، اگر تلاش کنیم یک نفر را احیا کنیم مانند این است که کل جامعه را احیا کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه که شعار سازمان زندان‌های کشور است از دین مبین اسلام و آرمان‌های حضرت امام (ره) متأثر شده و فرهنگ مهم‌ترین شاخصه این نوع نگاه است، هر چقدر عملکرد ما در حوزه اصلاح و تربیت بهتر باشد، نرخ این بازگشت افزایش یافته و امکان بروز جرم در جامعه کمتر می‌شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان، تصریح کرد: مجموعه کتابخانه های عمومی همواره توجه خاصی به کتابخانه های مشارکتی زندان‌های استان داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.