تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768284
شناسه : 3768284
تاریخ :
امکان سرعت بخشی به برخی کارها در حد مورد انتظار فراهم نشده است اقتصاد ایران: خرم‌آباد- استاندار لرستان گفت: به دلیل برخی مشکلات موجود در استان امکان سرعت بخشی به برخی کارها در حد مورد انتظار فراهم نشده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت صبح امروز سه شنبه در شورای همیاری شهرداری‌های لرستان، اظهار داشت: به دلیل برخی مشکلات موجود در استان امکان سرعت بخشی به برخی کارها در حد مورد انتظار فراهم نشده و لازم است همه دستگاه‌ها با در نظر گرفتن این مشکلات به امور سرعت ببخشند.

وی افزود: انتظار داریم شهرداری‌های استان با سازمان همیاری شهرداری همکاری لازم را داشته باشند ضمن اینکه معاون عمرانی استاندار هم مجاز است کارهایی که به سرعت عمل نیاز دارند و سود آنها نیز متوجه شهرداری‌ها است به این سازمان واگذار کند.

استاندار لرستان، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما برخی کارهای زمستانه باید با نظام مالی شفاف و روشن با نظارت شورا توسط سازمان همیاری صورت گیرد و مطالبات این سازمان نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی دنبال شود.

شفقت، اضافه کرد: همچنین کارهایی که توسط بخش خصوصی با سرعت و عملکرد خوبی در حال انجام است ادامه یابد و فرصت همکاری از آنها گرفته نشود اما با توجه به اینکه امکان نظارت بیشتر بر عملکرد بسیج سازندگی و سازمان همیاری‌ها بیشتر است تا حد امکان در مورد واگذاری پروژه‌ها به این سازمان‌ها تسهیل شود.

وی افزود: باید ظرف ۱۰ روز آینده جدول تفریق بودجه سازمان همیاری‌های شهرداری استان آماده شود و قبل از برگزاری جلسه بعدی شورا در اختیار شهرداران قرار گیرد تا نظرات خود را در خصوص آن بیان کنند.

استاندار لرستان، عنوان کرد: با توجه به تعدد شهرداری‌ها در سایر نقاط استان و دور از دسترس بودن برخی از آنها انتظار می‌رود طرح توسعه مناطق سازمان همیاری شهرداری‌ها ارزیابی و در صورت منفعت استان و شهرداری‌های دوردست، تصویب و اجرایی شود.

شفقت، افزود: در این راستا سازمان همیاری باید چند نقطه را در استان مشخص کند که هم هزینه تمام شده آنها برای سازمان کمتر و هم امکان خدمات دهی بیشتر به سایر شهرداری‌های استان بیشتر باشد ضمن اینکه تمامی شهرداری‌های استان باید بتوانند به طور یکسان از خدمات این سازمان بهره مند شوند.