تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3768270
شناسه : 3768270
تاریخ :
چرا پس از سیری میل به خوردن غذا داریم؟ اقتصاد ایران: چرا پس از میل کردن غذا هنوز هم اشتیاق زیاد و کنترل نشده ای برای خوردن غذا دارید؟مسلما چنین تمایلی به غذا را بارها تجربه کرده‌اید که برای توضیح آن، ۶ دلیل وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از msn،  غذا نه‌تنها برای بدن ضروری است، بلکه منبعی برای لذت بردن و احساس خوب داشتن است. برای حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از اضافه‌وزن باید رژیم و برنامه غذایی مناسبی اتخاذ کرد. اما گاهی‌اوقات پیش می‌آید که وقتی سیر هستید باز هم به غذا خوردن اشتیاق دارید. متخصصان سلامت و بهداشت ۶ دلیل برای این وضعیت آورده‌اند:

۱. تماشای برنامه‌های آشپزی

دیدن برنامه‌های آشپزی در تلویزیون، که معمولا پر از خوراکی‌های چرب و پرکالری هستند، اشتیاق‌تان را به غذا خوردن، حتی درصورت سیر بودن، بالا می‌برد.

۲. غذاهای قرمز و نارنجی

غذاهای خوشرنگ، به‌ویژه قرمز و نارنجی، به‌دلیل این تصور که سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند، توجه و علاقه‌تان را به خود جلب می‌کنند.

۳. در دسترس بودن انواع خوراکی‌ها

وقتی خوراکی‌های متنوع در دسترس، مثلا روی میز غذا، باشد، بدون اینکه متوجه باشید، اشتهای‌تان بالا می‌رود.

۴. تماشای غذا خوردن دیگران

تماشای غذا خوردن دیگران، میل شما به غذا را، حتی اگر کاملا سیر باشید، افزایش می‌دهد. درواقع مغز تمایل دارد با محیط اطراف خود هماهنگ شود و شما را تشویق به غذا خوردن می‌کند.

۵. استفاده از بشقاب‌های بزرگ غذا

استفاده از بشقاب‌های بزرگ، ناخودآگاه شما را به خوردن غذای بیشتر تشویق می‌کند. چشم‌ها تصور می‌کنند که غذاهای درون بشقاب زیاد نیستند و مغز را وادار به این فکر می‌کنند که شما به غذای بیشتری نیاز دارید.

۶. احساس لذت و شادی

غذا خوردن به فرد احساس لذت و شادی می‌دهد. به همین دلیل گاهی پیش می‌آید برای حس شادی به‌سراغ مواد خوراکی بروید و حتی اگر گرسنه نباشید، غذا بخورید.

برای اینکه سلامتی‌تان را به خطر نیندازید، با توجه به موارد فوق، مقدار مصرف مواد غذایی‌تان را کنترل کنید.