تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768268
شناسه : 3768268
تاریخ :
۴ یادبود برای شهید دیپلماسی در دامغان رونمایی شد اقتصاد ایران: دامغان- امروز طی مراسمی از چهار المان و بنای یادبود به نام شهید «امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه ایران اسلامی رونمایی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با صبح سه شنبه و در زادگان شهید امیر عبدالهیان، چهار المان و بنای یادبود شهید دیپلماسی، رونمایی شد. در این مراسم خانواده شهید امیر عبدالهیان و جمعی از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.

این چهار طرح یاد بود شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر سابق امور خارجه کشورمان شامل نامگذاری ساختمان دانشکده داروسازی دانشگاه دامغان، رونمایی از سردیس، نامگذاری یک خیابان در دامغان و همچنین مرقد نمای این شهید بزرگوار است که امروز طی مراسمی رونمایی شد.

هدف از این کار به گفته فرمانده سپاه استان سمنان زنده نگه داشتن یاد شهید امیرعبداللهیان و تجلیل از خدمات ایشان در حاشیه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت محسوب می‌شود.

سردار منصور شوقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: امروز شاهد برگزاری مراسم رونمایی از المان تصویر شهید امیر عبداللهیان در ورودی شهر دامغان بودیم.

وی با بیان اینکه خانواده این شهید معزز مهمان مردم استان سمنان و شهرستان دامغان هستند، بیان کرد: نامگذاری بلوار شهید امیرعبداللهیان از پل شهید مجد تا میدان صد دروازه به طول ۳ کیلومتر دیگر یادبود امروز این شهید معزز است.

فرمانده سپاه استان سمنان از رونمایی از سردیس شهید امیرعبداللهیان و مرقد نمای این شهید در گلزار شهدای دامغان خبر داد و گفت: نامگذاری دانشکده داروسازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از جمله این طرح‌ها بود.

شوقانی با بیان اینکه شهید دیپلمات حسین امیر عبداللهیان در عرصه دیپلماسی بسیار موفق بود، افزود: ایشان در راستای تعالی ارتباطات و تعاملات بین ایران و کشورهای همسایه پیشگام بودند.

وی گفت: شهید امیرعبدالهیان همیشه پیروی از ولایت فقیه، و نیز حفظ منافع کشور را سرلوحه کار خود می‌دانست لذا ایشان را الگوی دیپلماسی انقلابی می‌دانیم.

به گزارش مهر، تا ساعاتی دیگر اجلاسیه مجاهدان در غربت با یادی از شهید دیپلماسی کشورمان در دامغان برگزار می‌شود و نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور و همچنین سردار داران فرمانده نیروی انتظامی سخنران‌های این مراسم خواهند بود.