تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3768235
شناسه : 3768235
تاریخ :
انگلیس: «نگرانی‌های انسانی‌» عامل توقف فروش سلاح به اسرائیل است! اقتصاد ایران: دولت انگلیس پس از گذشت نزدیک به ۱۱ ماه از کشتار مردم فلسطین در غزه، مدعی شد که «به دلایل انسانی» فروش برخی تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با گذشت ۱۱ ماه از نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه و افزایش اعتراضات مردمی در نقاط مختلف جهان، دولت انگلیس مدعی شد که یکی از دلایل تعلیق برخی از فروش‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی «نگرانی‌های انسانی و بدرفتاری با زندانیان فلسطینی» بوده است.

روز دوشنبه، انگلیس اعلام کرد که مجوزهای تسلیحاتی به تل‌آویو را به دلیل «نگرانی از استفاده آن‌ها برای نقض‌های جدی حقوق بشر بین‌المللی به حالت تعلیق درمی‌آورد.»

دیوید لامی، وزیر امور خارجه انگلیس، در مقابل اعضای پارلمان اعلام کرد که لندن حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

لامی گفت که این تصمیم پس از «مشاهده خطر واضح استفاده از مجوزهای صادرات سلاح انگلیسی برای ارتکاب نقض‌های جدی حقوق بشر بین‌المللی» اتخاذ شده است.

وی افزود که این تعلیق به معنی تحریم کامل صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی نیست و شامل اجزای هواپیماهای F-۳۵ نمی‌شود و تأثیری بر امنیت این رژیم نخواهد داشت.