تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3768196
شناسه : 3768196
تاریخ :
استقبال رئیس جمهور مغولستان از پوتین روی فرش قرمز اقتصاد ایران: رئیس جمهور روسیه که برای ملاقاتی رسمی راهی مغولستان شده است، در مرکز اولان‌باتور، پایتخت این کشور مورد استقبال همتای مغولستانی خود قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که دیشب وارد مغولستان شده بود، امروز در مرکز اولان‌باتور با استقبال رسمی و البته گرم اوخناگین خورلسوخ، رئیس جمهور کشور میزبان روبه‌رو شد.

خورلسوخ که شخصا از پوتین دعوت کرده بود، در میدان «سوخباتر» که ساختمان‌ نهادهای اصلی دولت مغولستان در آن واقع شده است، از رئیس جمهور روسیه استقبال کرد.

به نوشته تاس، پوتین با خودرویی ساخت روسیه(Aurus) وارد میدان سوخباتر شد. روسای جمهور دو کشور روی فرش قرمز با یکدیگر دیدار کردند.

پوتین به همراه الکسی اورچوک معاون نخست وزیر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه، میخائیل دِگتیارف وزیر ورزش، رومن استاروویت وزیر حمل و نقل، سرگئی تسیویلِف وزیر انرژی، الکساندر کوزلوف وزیر منابع طبیعی، الکست لیخاچف مدیرعامل شرکت «روس‌اتم» و تعدادی دیگر از مقامات روسیه به اولان‌باتور سفر کرده است.

سفر پوتین به مغولستان از آن جهت اهمیت دارد که این کشور جزو اعضای دیوان کیفری بین المللی است. این دادگاه مارس پارسال با طرح اتهامات جنایت جنگی مبنی بر کوچاندن غیرقانونی صدها کودک اوکراینی از این کشور و انتقال آنها به روسیه، برای رئیس جمهور روسیه قرار بازداشت صادر کرد. کرملین این اتهامات را قویاً رد کرده و آن را تحت‌تاثیر انگیزه‌های سیاسی خوانده است.

این حکم، ۱۲۴ عضو دادگاه بین المللی از جمله مغولستان را ملزم می‌کند که در صورت ورود پوتین به خاک کشورشان، پوتین را بازداشت و برای محاکمه به لاهه منتقل کنند. وزارت خارجه اوکراین پس از اطلاع از سفر پوتین به اولان‌باتو در بیانیه‌ای از مقامات مغولستان خواست تا با تبعیت از حکم بین‌المللی بازداشت پوتین، او را دستگیر کند!