تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3768179
شناسه : 3768179
تاریخ :
موضع وزیر بهداشت نسبت به اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت اقتصاد ایران: وزیر بهداشت ضمن اشاره به مشکلات پیری زودهنگام جمعیت کشور و ضرورت پویایی و انعطاف سیاست‌ها متناسب با نیازهای کشور، بر جدیت وزارت بهداشت در اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا ظفرقندی؛ وزیر بهداشت در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس درباره جوانی جمعیت ضمن اشاره به مشکلات پیری زودهنگام جمعیت کشور و ضرورت پویایی و انعطاف سیاست‌ها متناسب با نیازهای کشور، بر جدیت وزارت بهداشت در اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تاکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات گذشته در حوزه قانون‌گذاری و پشتکار نمایندگان مجلس در حوزه جوانی جمعیت و ‌حمایت از خانواده تقدیر و اظهار کرد: امید است با توجه به نگاه مثبت رئیس جمهور به حوزه سلامت و همچنین موضوع راهبردی جوانی جمعیت بتوانیم در این حوزه دستاوردهای روشن و قابل قبولی را رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه با موضوع جوانی جمعیت و‌ حمایت از خانواده برگزار و نظرات حوزه های مختلف علمی و کارشناسی بررسی شده و وظایف و ماموریت های تخصصی به آنها محول شده است و به زودی قدم‌های مؤثرتری را در این حوزه برخواهیم داشت.

در این نشست هم‌اندیشی، دکتر بانکی‌پور؛ رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تاریخچه مراحل تصویب قانون جوانی جمعیت و دلایل آن را بازخوانی و تأکید کرد: مسئله جوانی جمعیت در آینده به یک ابر چالش بدل خواهد شد و تاکنون بر طبق قانون مصوب مجلس، دستگاه‌ها و در رأس آنان وزارت بهداشت اقدامات مؤثری را صورت داده است.

بانکی‌پور یادآور شد: تعامل مجلس و وزارت بهداشت، می‌تواند در اجرای کامل قانون مؤثر باشد و نرخ باروری را جبران و تامین کند.

فاطمه محمدبیگی؛ عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با اشاره به ظرفیت های قانون جوانی جمعیت ‌و حمایت از خانواده، موضوعاتی همچون طرح پزشک خانواده، کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و ترمیم‌نگاه به بهورزان را در اثربخشی سیستماتیک قانون جوانی جمعیت مفید دانست.

زهره سادات لاجوردی؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این نشست هم‌اندیشی با اشاره به مسائل فرهنگی و رصد ستاد ملی جوانی جمعیت بر عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانونی جوانی جمعیت تأکید کرد.

انتهای پیام/