تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768146
شناسه : 3768146
تاریخ :
قاچاق سوخت یارانه‌ای به جای صادرات هیدروکربن اقتصاد ایران: مدیرکل تعزیرات حکومتی قم، از محکومیت ۲۶ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریالی یک شرکت بازرگانی متخلف خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، تقی حسام گفت: پرونده یک شرکت بازرگانی متخلف که ۳۳ هزار و ۷۰۰ لیتر نفتگاز یارانه‌ای بر مبنای فوب خلیج‌فارس به ارزش هشت میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال را به جای صادرات هیدروکربن قاچاق کرده بود در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی و همچنین نظر کارشناسی سازمان ملی استاندارد پیرامون مثبت بودن نتیجه نمونه برداری از سوخت مورد حمل، اتهام قاچاق سوخت را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متخلف را به پرداخت ۱۸ میلیارد ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

به گفته حسام، شعبه همچنین با توجه به اینکه ارزش خودروی مورد استفاده در حمل کالای قاچاق، بیشتر از ارزش کالای قاچاق بوده، هشت میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال معادل ارزش ریالی سوخت کشف شده به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: مأموران نیروی انتظامی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور قم به کاشان این سوخت به ظن قاچاق را از یک کامیون و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.