تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3768138
شناسه : 3768138
تاریخ :
هشدار سازمان ‌ملل درباره جنایات اسرائیل در کرانه باختری اقتصاد ایران: پس از شهادت نزدیک به ۳۰ نفر در کرانه باختری طی کمتر از یک هفته، گزارشگر ویژه سازمان ملل نسبت به گسترش جنایات نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان از غزه تا کرانه باختری هشدار داده و خواستار انجام اقدامی جدی برای توقف این روند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تداوم حمله نظامی گسترده و وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به شمال کرانه باختری و افزایش شمار شهدای فلسطینی در این منطقه از هفته گذشته، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین، نسبت به گسترش خشونت و جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی از نوار غزه به کرانه باختری هشدار داد.

این گزارشگر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایات نسل کشی اسرائیل ممکن است فراتر از غزه گسترش یابد و به تمام بخش‌های سرزمین‌های اشغالی فلسطین برسد. آپارتاید اسرائیل علاوه بر نوار غزه، کرانه باختری را هم هدف قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: مصونیت طولانی مدتی که به اسرائیل داده شده، موجب گشته تا اسرائیلی‌ها، نابودی فلسطینیان را در اراضی اشغالی برای خود مجاز بدانند و و این مسئله، فلسطینی‌ها را در معرض خطر نیروهایی قرار داده که به دنبال نابودی این مردم هستند.

فرانچسکا آلبانیز در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست تا هرچه در توان دارد، برای پایان دادن به تهدید نسل کشی علیه مردم فلسطین و توقف روند شهرک سازی اسرائیلی‌ها در سرزمین‌های فلسطین انجام دهد.

از طرف دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی لشکرکشی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه به شمال کرانه باختری، تاکنون 29 فلسطینی به شهادت رسیده و 121 نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، 18 نفر در جنین، 4 نفر در طوباس، 4 نفر در طولکرم و 3 نفر در استان الخلیل بر اثر تجاوزات صهیونیست‌ها از روز چهارشنبه تاکنون، به شهادت رسیده‌اند که 5 نفر از آنها کودک و 2 نفر سالمند هستند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدا در استان‌های کرانه باختری، طبق آمار رسمی از 7 اکتبر گذشته به 681 نفر و تعداد زخمی‌ها به حدود 5700 نفر رسیده است.

انتهای پیام/