تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768116
شناسه : 3768116
تاریخ :
شهر کامو و چوگان قابلیت تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری را دارد اقتصاد ایران: کاشان - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از شهر کامو و چوگان به عنوان یک منطقه گردشگری بین المللی نام برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبداله زاده صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از ظهر کامو در دیدار با شهردار و جمعی از مسئولین این شهر اظهار داشت شهر کامو و چوگان به خاطر وجود ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری، حفظ باغات، کوچه پس کوچه‌های خاطره انگیز، طبیعت بکر و ده‌ها بسته‌های متنوع گردشگری، شایسته تبدیل شدن به منطقه گردشگری بین المللی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید رویکرد و جهت گیری آینده شهربازیابی هویت آن در تمامی ظرفیت‌هایش، سیاست و هدف گذاری شود، ابراز داشت: موقعیت کوهستانی، طبیعت بسیار بکر کم نظیر، بافت تاریخی زیبا، استحصال سنتی شیره انگور، قرار داشتن دشتی به نام «اسب ریز» و امروزه معروف به «اسپرز» که اسب‌ها را برای تیمار و استراحت به این منطقه می‌بردند، موقعیت طبیعی و حیانت وحش کامو و چوگان به عنوان زیستگاه حیات وحش مرکزی ایران، قرار گرفتن این شهر در محور کاشان، میمه و اصفهان، وجود رصدخانه ملی ایران، قرار گرفتن در ارتفاعات گَرکُش و ده‌ها موارد متعدد دیگر این شهر را به یکی از مقاصد نوظهور گردشگری مبدل ساخته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به فروانی باغات انگور این منطقه، انگور این شهر را مرغوب ترین نوع آن دانست و اذعان داشت: انگور و شیوه سنتی استحصال آن به فرآورده‌های متعدد و برگزاری جشنواره ملی انگور در کنار محصول گل محمدی، می‌تواند به عنوان برند این شهر معرفی شود.

وی، بافت تاریخی، کوچه پس کوچه‌های خاطره انگیز با چینه‌های گلی و باغات سرسبز کامو و چوگان را نمونه بارز یک باغشهر دانست و اذعان نمود: برای حفظ بیشتر این بافت ارزشمند، با همکاری شهرداری و شورای شهر دستورالمعل مرمتی و اصلاح ساخت و سازها با مصالح بوم آور مصوب شده که ابلاغ و اجرا خواهد شد.

عبداله زاده ادامه داد: وجود ۱۰ اثر ثبتی و میراث فرهنگی ناملموس، صنایع دستی ای همچون گیوه، سفره بافی و انواع دست بافته‌های سنتی و ده‌ها رویداد فرهنگی از دیگر ظرفیت‌های گردشگری این منطقه است‌.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به قرار داشتن رصدخانه ملی در این شهر و ده‌های جاذبه گردشگری متنوع در این منطقه با احداث بازارچه صنایع دستی سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای احداث زیرساخت‌های گردشگری شامل ایجاد بومگردی و سفره خانه سنتی شاهد رونق بیشتر این منطقه گردشگری باشیم.