تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768096
شناسه : 3768096
تاریخ :
واردات ۲.۲ میلیون تن کالاهای اساس از ۲۵ کشور جهان به مازندران اقتصاد ایران: ساری- ناظر گمرکات مازندران گفت: امسال بیش از دو میلیون و ۲۱۷ هزار تن انواع کالاهای اساسی از ۲۵ کشور جهان به استان وارد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر از واردات بیش از ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار تن کالای اساسی از طریق گمرکات مازندران به کشور طی ۵ ماهه سالجاری خبر داد.

ناظر گمرکات مازندران گفت: طی ۵ ماهه نخست ۱۴۰۳، ۲میلیون و ۲۱۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۵۱ میلیون و ۸۶۱ هزار دلار کالای اساسی از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی میزان واردات انواع کالا در ۵ ماهه سال‌جاری را ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار تن به ارزش ۸۱۹ میلیون و ۴۳۱ هزار دلار اعلام کرد و بیان داشت: این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۲۷ درصد افزایش و ارزشی ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی ۵ قلم اول کالاهای وارداتی در این مدت را ذرت دامی به ارزش ۳۹۶ میلیون دلار، چربی‌ها وروغن های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۷۳ میلیون دلار، جو دامی به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش ۱۶ میلیون دلار و چوب وتخته به ارزش ۱۶ میلیون دلار عنوان کرد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به سه گمرک وارداتی نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار گفت: طی مدت یادشده ۲۵ کشور مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بودند که امارات متحده عربی با ۳۵۵ میلیون دلار، ترکیه با ۱۸۵ میلیون دلار، روسیه با ۱۷۱ میلیون دلار، انگلستان با ۲۷ میلیون دلار و عمان با ۱۹ میلیون دلار، پنج کشور نخست طرف معامله کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران است.