تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3768093
شناسه : 3768093
تاریخ :
سردیس «شهید امیرعبدالهیان» در دامغان رونمایی شد اقتصاد ایران: دامغان- فرماندار دامغان از برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهید امیرعبدالهیان خبر داد و گفت: مراسم رونمایی از المان و همچنین سردیس این شهید گرانقدر با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی بندر آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امروز سه شنبه مراسم گرامی داشت یاد شهید امیرعبدالهیان وزیر خارجه شهید دولت سیزدهم در زادگاه او یعنی شهرستان دامغان برگزار می‌شود، تاکید کرد: همسر و فرزند این شهید گرانقدر مهمان مردم دامغان هستند.

وی افزود: این مراسم در قالب گرامی داشت مجاهدت‌های مجاهدان در غربت بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود و قرار است از خانواده این شهید معزز قدردانی شود.

فرماندار دامغان گفت: یکی از مراسم حاشیه‌ای این رویداد مهم، رونمایی سردیس شهید امیرعبدالهیان در فردوس رضای دامغان بود که این مراسم لحظاتی قبل با حضور همسر و فرزند این شهید گرانقدر برگزار شد.

بندرآبادی با بیان اینکه هدف از این کار زنده نگه داشتن یاد شهید امیرعبدالهیان فرزند دامغان و افتخار استان سمنان است گفت: این شهید گرانقدر نمادی از دیپلمات انقلابی بودند.

به گزارش مهر عصر امروز آئین مجاهدان در غربت در دامغان برگزار می‌شود. سفیر عراق و یمن و… در این مراسم حضور دارند.

گفتنی است در مراسم رونمایی از سردیس و المان شهید امیرعبدالهیان، امام جمعه، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور، سفیران برخی کشورها مانند عراق و یمن و همچنین نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان در این مراسم ضمن اشاره به یاد شهید امیر عبداللهیان، از وی به عنوان پیشگام تسهیل روابط با همسایگان یاد کرد.

گفتنی است یک معبر نیز در دامغان به نام شهید دیپلمات نامگذاری شده است.