تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3768058
شناسه : 3768058
تاریخ :
ونزوئلا:اقدام آمریکا به توقیف هواپیمای «مادورو»، دزدیی دریایی است اقتصاد ایران: دولت ونزوئلا اقدام آمریکا به توقیف هواپیمای رئیس‌جمهور این کشور را نوعی «دزدی دریایی» و «اقدامی غیرقانونی» توصیف کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت ونزوئلا امروز سه‌شنبه با انشتار بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام دولت آمریکا به توقیف هواپیمای ریاست‌جمهوری ونزوئلا در جمهوری دومینیکن و انتقال آن به شهر «میامی» ایالت فلوریدا، را تنها می‌توان با «دزدی دریایی» توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است که «توقیف این هواپیما چیزی جز دزدی دریایی، اقدامی غیرقانونی و تکرار اقدامات مجرمانه از سوی ایالات متحده نیست.»

وزارت دادگستری آمریکا دیروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای رئیس جمهور ونزوئلا از سوی آمریکا توقیف شده است. ایالات متحده هواپیمای نیکلاس مادورو را مصادره کرد و روز دوشنبه آن را به خاک خود منتقل کرد.

دو مقام آمریکایی در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» اعلام کردند «ایالات متحده هواپیمای نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را پس از تشخیص این که خرید آن نقض تحریم‌های آمریکا بوده، توقیف و به فلوریدا منتقل کردند.»