تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3768047
شناسه : 3768047
تاریخ :
«بابای باکلاه بابای بی‌کلاه» برنده جایزه مرغک سیمین شد اقتصاد ایران: کتاب «بابای باکلاه بابای بی‌کلاه» به تصویرگری عاطفه ملکی‌جو برنده جایزه مرغک سیمین شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بابای باکلاه بابای بی‌کلاه» نوشته حسن اسماعیلی طاهری و تصویرگری عاطفه ملکی‌جو برنده جایزه مرغک سیمین شد.

این کتاب در واحد کودک انتشارات علمی و فرهنگی و برای رده سنی ب و ج منتشر شده و درباره دختربچه‌ای است که برای پدر بی‌مویش کلاه می‌خرد در حالی‌که که در خانه‌اشان تعداد زیادی کلاه دارند. او نگران سر بی‌موی پدرش است و هر روز فکر جدیدی به ذهنش می‌رسد. تا این‌که...

در این کتاب تلاش شده تا به ایده‌های تصویری، زبان تصویر و تجربه‌ی به کارگیری کلام، در کوتاه‌ترین و تأثیرگذارترین حالت خود، ارزش بخشیده و کتاب کارآمد، چندوجهی، مناسب مخاطب با موضوعاتی به روز تولید شود.

در کتاب تصویری «بابای باکلاه بابای بی کلاه» روایتی از تغییر جهان بینی کودکانه داریم اینکه مهم‌ترین مشغله‌ دخترکی پوشاندن سر پدر باشد و با کمک پدر و تکیه بر همین دغدغه معنایی جدید به زندگی‌اش وارد می‌شود. همراهی و انعطاف پدر برای همقد دختر شدن و امن نگاه داشتن ساحت نیاز و تقاضای او یک جلوه مهم و معنادار این روایت است.

دومین دوره جایزه مرغک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دبیری مصطفی رحماندوست به‌تازگی برنده خود را معرفی و اعلام کرده نویسنده و تصویرگر این‌کتاب در مراسمی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.