تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768017
شناسه : 3768017
تاریخ :
فعالیت ۴۲ پایگاه جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ایام پایانی صفر اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همزمان با ایام پایانی صفر تعداد ۴۲ پایگاه ثابت و موقت و مراکز عملیاتی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف استان خدمات ارائه می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه خدمت به امام رضا (ع) در خدمت‌رسانی به زائران ایشان ظهور پیدا می‌کند، بیان کرد: زمینه خدمت‌رسانی بسیار گسترده است و هرکس می‌تواند متناسب با تخصص و توان خود به عنوان خادم امام رضا (ع) عمل کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: استان ما در مسیر و گذرگاه زائران پیاده امام رضا (ع) از سمت شرق و جنوب شرق است و در این راستا تعداد ۱۶۰ نیروی هلال احمر برای امدادرسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) در ایام پایانی صفر خدمت رسانی می‌کنند.

خدمت امدادگران به زائران امام رئوف (ع)

کاوسی از استقرار پایگاه‌های بین شهری در کنار جاده و آمادگی کامل تیم‌ها اعم از جاده‌ای، امداد هوایی، واکنش سریع، مراکز عملیاتی خبر داد و افزود: در سفر زیارتی باید موضوعاتی ایمنی در رانندگی را مراعات کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان در این ایام با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مراقب خودرو همراهان باشند، گفت: بی‌توجهی به این نکات سبب ایجاد حادثه و پشیمانی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسافران برای بازگشت، عجله‌ای نداشته باشند، اظهار کرد: رانندگان در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی حتماً قانون هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت را فراموش نکنند.

کاوسی ادامه داد: شماره تلفن امدادی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به مردم و امداد و نجات افراد حادثه‌دیده است.

چند توصیه به گردشگران کویر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: مسافران و گردشگران کویر نیز ابتدا به هشدارهای هواشناسی و جاده‌ای توجه کنند و همراه با یک راهنمای کارکشته و قوی وارد طبیعت خاص شوند.

وی اظهار کرد: گردشگران کویر اگر به مکان دوردستی می‌روند حتماً راهنمای محلی همراه داشته باشند و به خانواده و اطرافیانشان اطلاع دهند که از کدام مسیر و به کدام کویر می‌روند.