تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3768008
شناسه : 3768008
تاریخ :
ماشین لباسشویی جدید سامسونگ با هوش مصنوعی و نمایشگر لمسی بزرگ معرفی شد اقتصاد ایران: ماشین لباسشویی ترکیبی سامسونگ با قابلیت‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی راهی بازار اروپا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

قبل از شروع نمایشگاه IFA 2024 در برلین، سامسونگ جدیدترین ماشین لباسشویی و خشک‌کن ترکیبی خود را در اروپا عرضه کرد. لباسشویی ترکیبی Bespoke AI Laundry Combo هم‌اکنون در اروپا در دسترس است. این ماشین لباسشویی در نمایشگاه IFA 2023 رونمایی و چند ماه پیش در کره‌ی جنوبی عرضه شد.

جدیدترین ماشین لباسشویی سامسونگ عملکرد شست‌وشو و خشک‌کردن را در بدنه‌ای جمع‌و‌جور ترکیب می‌کند تا در انرژی و فضا صرفه‌جویی شود. نیازی نیست لباس‌ها را از ماشین لباسشویی به خشک‌کن منتقل کنید. Bespoke AI Laundry Combo دارای ویژگی‌هایی مانند پمپ حرارتی و صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی است که اطلاعات زیر را نمایش می‌دهد.

  • گزارش میزان مصرف انرژی و آب (پس از پایان برنامه)
  • جزئیات برنامه‌ی شست‌وشو
  • باقی‌مانده‌ی مواد شوینده
  • کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی (مانند مایکروویو و جاروبرقی رباتیک)
  • نقشه‌ی سه‌بعدی خانه و دستگاه‌های هوشمند خانگی در اپلیکیشن SmartThings
ماشین لباسشویی سامسونگ مدل Bespoke AI Laundry Combo از نمای جلو ذر محیط آشپزخانه
Samsung

ویژگی AI Wash & Dry از طیف وسیعی از حسگرها و الگوریتم‌های پیشرفته‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای تشخیص میزان بار لباسشویی، جنس پارچه‌ی لباس‌ها و وضعیت کثیفی آن‌ها استفاده می‌کند. سپس با انتخاب مواد شوینده و زمان، چرخه‌ی شست‌وشو و طول و سرعت چرخه‌ی خشک‌کردن را بهینه می‌کند.

سامسونگ ادعا می‌کند که ویژگی‌های هوش مصنوعی به ماشین لباسشویی ترکیبی Bespoke AI Laundry Combo اجازه می‌دهد که تا ۲۰ درصد انرژی کمتری نسبت‌ به ماشین‌های لباسشویی با برچسب انرژی A مصرف کند. پمپ حرارتی داخلی این ماشین لباسشویی، لباس‌ها را به‌طور کارآمد، ملایم و سریع در دمای پایین خشک می‌کند.

ماشین لباسشویی سامسونگ مدل Bespoke AI Laundry Combo از نمای جلو
Samsung

سامسونگ می‌گوید استفاده‌ی مجدد از هوای گرم و کاهش رطوبت، زمان خشک شدن را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد و راندمان انرژی را تا ۷۵ درصد بهبود می‌بخشد. این روش همچنین باعث کاهش چروک‌شدن لباس‌ها می‌شود.

ماشین لباسشویی Bespoke AI Laundry Combo از نسخه‌ی ارتقایافته‌ی دستیار Bixby بهره می‌برد که می‌تواند دستورات پیچیده‌ای (شامل چندین دستور در یک جمله) را درک کند. این دستیار توسط یک مدل زبانی بزرگ (LLM) تغذیه می‌شود تا بتواند مکالمات قبلی را به خاطر بسپارد و زبان طبیعی را راحت‌تر درک کند. می‌توانید مستقیماً در مورد ویژگی‌ها، نکات، توصیه‌های استفاده و دریافت راهنمایی برای رفع مشکلات دستگاه از بیکسبی سؤال کنید.

مقالات مرتبط
  • بهترین ماشین‌های لباسشویی خارجی در بازار ایران [مرداد ۱۴۰۳]
  • پیشرفته‌ترین ماشین لباس‌شویی تاریخ سامسونگ رونمایی شد

لباسشویی ترکیبی Bespoke AI Laundry Combo، گواهی Diamond را در رتبه‌بندی امنیت IoT توسط UL (آزمایشگاه‌های Underwriter) دریافت کرده است.