تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768004
شناسه : 3768004
تاریخ :
حضور حداکثری بانوان نقطه قوت مسابقات قرآنی در اصفهان است اقتصاد ایران: اصفهان- ناظر چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اصفهان گفت: حضور حداکثری بانوان در این دوره از مسابقات بسیار چشمگیر بوده و سال‌ها است اصفهان پرجمعیت‌ترین مسابقات را در بخش بانوان دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرخنده کریم‌زاده صبح سه‌شنبه در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال ۱۳۷۱ داوری مسابقات قرآنی را به عهده داشته‌ام و برای قضاوت و نظارت به استان‌های زیادی سفر کرده‌ام موضوعی که بسیار حائز اهمیت است حضور بانوان در مسابقات قرآنی بوده که به طور مثال امسال مسابقات آقایان تنها در یک روز برگزار می‌شود اما در بخش بانوان در ۲ روز و با ۲ گروه داوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دیگر موضوعی که به آن کم‌توجهی شده غیبت شهرستانی‌ها در مسابقات قرآنی است توضیح داد: یکی از مزیت‌های برگزاری مسابقات قرآنی در اصفهان توجه به میزبانی از شهرستانی‌ها و تکریم آنها بوده است از سوی دیگر امسال مجدد شاهد حضور گروه سنی زیر ۱۸ سال در مسابقات بوده‌ایم و ضرورت دارد برای سال‌های آینده شرایط از هم اکنون فراهم شود.

ناظر چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان با اعلام رضایت از عملکرد اصفهان در برگزاری این دوره از مسابقات تأکید کرد: در برگزاری مسابقات قرآنی باید نگاهمان به تکریم چهره‌های قرآنی باشد؛ امسال کادر اجرایی تمام تلاششان را کرده‌اند تا جذاب ترین و برترین ویژگی‌ها را در تمام جنبه‌های ارائه خدمات به مُتسابقین (رقابت‌کنندگان) رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای برگزاری مسابقات استانی نیازمند بهترین امکانات هستیم گاهی برخی از اقدامات در سطح ملی است و این روند بسیار مطلوب است.

کریم‌زاده در مورد سطح داوری‌ها در این دوره از مسابقات گفت: یکی از اتفاقات خوبی که امروز رخ‌داده این است که اعتراضی جدی نسبت به کارنامه داوری‌ها نداشته‌ایم و تنها سه چهار مورد ابهام پیش‌آمده پس از ارائه مشاوره منجر به حل سوءتفاهم شده است.

وی اظهار داشت: تعداد شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات نسبت به زمان و تعداد داوران وضعیت استاندارد داشته و این موضوع عاملی شد تا خطا به حداقل برسد این در حالی است که داورها بین‌المللی و دارای تجربه کافی هستند.

ناظر چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان در پایان در مورد عملکرد بانوان اصفهانی نسبت به کشور گفت: اگر شما نگاهی به روند کلی برگزاری مسابقات کشوری بیندازید متوجه خواهید شد هر سال تعداد رتبه‌های بانوان بسیار مطلوب بوده است اما می‌خواهیم سطح بسیار خوب به بقیه شهرستان‌ها تعمیم داده شود.

کریم زاده اضافه کرد: به این منظور سایر شهرستان‌ها نیز باید مرتبط شوند و از باتوجه به گستره آموزش مجازی در سراسر کشور اساتید استفاده کنند.