تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3767992
شناسه : 3767992
تاریخ :
مردم آلمان درهای خروج را به شولتز نشان دادند اقتصاد ایران: سخنگوی دومای روسیه می‌گوید که مردم در انتخابات ایالتی در «زاکسن» و «تورینگن» آلمان به وضوح، درهای خروج را به صدر اعظم این کشور نشان دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویاچسلاو وولودین، سخنگوی دومای دولتی روسیه گفت که انتخابات در ایالت‌های زاکسن و تورینگن آلمان به وضوح نشان داد که مردم این کشور از سیاست‌های مخرب اولاف شولتز، صدر اعظم این کشور به ستوه آمده‌اند.

حزب سوسیال دموکرات شولتز در انتخابات زاکسن و تورینگن به ترتیب در رده چهارم و پنجم قرار گرفت و در هر دو منطقه قافیه را به حزب راست‌میانه اتحادیه دموکرات مسیحی، حزب راست‌افراطی آلترناتیو برای آلمان و همچنین حزب چپ‌گرا و تازه‌تاسیس ائتلاف سارا واگم‌کنشت باخت.

وولودین دراین‌باره گفت: آلمانی‌ها به شولتز گفته‌اند که «باید بروی». نتایج انتخابات گواهی بر عدم محبوبیت دولت کنونی در برلین است.

وی افزود: براساس نتایج انتخابات زاکسن و تورینگن، تصور اینکه شولتز و دولتش چگونه آلمان را برای یک سال دیگر اداره خواهند کرد، دشوار است. انتخابات ثابت کرد که مردم آلمان قصد ندارند کشورشان را از دست بدهند.

سیاستمدار روس همچنین شولتز را به آسیب زدن به اقتصاد آلمان از طریق تحریم کردن فرآورده‌های انرژی روسیه و «کشاندن پای برلین به جنگ اوکراین» متهم کرد. وی افزود: تمام این اتفاقات در بحبوحه رکود اقتصادی و سیاست‌های مهاجرتی بی‌فایده رخ داده است.

شولتز دیروز در جمع خبرنگاران تایید کرد که نتیجه انتخابات برای حزب متبوعش ناامید کننده بوده است و اضافه کرد: نتایج انتخابات روز یکشنبه، تلخ بود. با این حال، حزب سوسیال دموکرات همچنان متحد می‌ماند.