تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3767991
شناسه : 3767991
تاریخ :
برنامه و نقشه راه دقیق هوش مصنوعی در معاونت علمی تدوین می شود اقتصاد ایران: معاون علمی رئیس جمهور از تدوین نقشه راه دقیق و برنامه جامع در حوزه هوش مصنوعی در معاونت علمی خبر داد و گفت: پیگیری های لازم را برای تامین زیرساخت های هوش مصنوعی انجام می دهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین افشین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دولت قبل قرار بود کارت گرافیک‌های حرفه‌ای برای پردازش‌های هوش مصنوعی خریداری شود، آیا همچنان این برنامه در این دولت دنبال می شود، گفت: بله این موضوع را پیگیری می کنیم اما ابتدا باید برنامه ریزی برای این حوزه داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن اشاره به اینکه ایران در حوزه هوش مصنوعی امروز نسبت به دنیا و منطقه در وضعیت خیلی مناسبی قرار ندارد، خاطرنشان کرد: ما در منطقه در حوزه هوش مصنوعی از منظر دانشی، انتشار دانش، بازار، کسب ‌و کار، قانون نویسی و … خیلی روند مناسبی نداریم.

افشین از تدوین نقشه راه دقیق و یک برنامه جامع در حوزه هوش مصنوعی در معاونت علمی خبر داد وگفت: در این برنامه باید مشخص شود که در حوزه زیرساخت هوش مصنوعی تا چه حد باید ورود و چه میزان باید در حوزه نرم افزاری کار کنیم و از طرف دیگر به چه میزان بودجه برای پیشرفت در این حوزه نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر از بنده بپرسید در حوزه هوش مصنوعی در سال ۱۴۱۰ باید به کجا برسیم می گویم نمی‌دانم، چون هنوز برنامه راه را تدوین نکرده ایم تا مطابق با آن بگوییم در این دوره قرار است چه اقداماتی انجام شود و چشم انداز چه خواهد بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه حتما باید در حوزه تامین زیرساخت هوش مصنوعی ورود و حمایت کنیم، تصریح کرد: ما در حوزه هوش مصنوعی در بخش دانشی ضعیف هستیم و سال از ۲۰۱۶ در شاخص دانش و انتشار آن روند نزولی داشته ایم.

افشین افزود: نباید فراموش کنیم که فناوری هوش مصنوعی در دنیا برعکس بقیه علوم که از دانشگاه به شرکت های کوچک و بعدا بزرگ تر رسید، از شرکت های بزرگ شروع شد و سرریز آن در دانشگاه صورت گرفت این نکته ای است که باید به آن توجه کنیم.