تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3767972
شناسه : 3767972
تاریخ :
عرضه ال‌ان‌جی به اروپا به پایین‌ترین سطح از اکتبر ۲۰۲۱ رسید اقتصاد ایران: تأمین گاز ال‌ان‌جی LNG از پایانه‌های اروپایی به شبکه انتقال گاز اتحادیه اروپا در اوت ۲۰۲۴ به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۲۱ رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، تأمین گاز ال‌ان‌جی LNG از پایانه‌های اروپایی به شبکه انتقال گاز اتحادیه اروپا در اوت 2024 به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر 2021 رسیده است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط سازمان زیرساخت گاز اروپا Gas Infrastructure Europe (GIE)، تأمین این گاز در ماه گذشته به 7.16 میلیارد متر مکعب کاهش یافته که نسبت به ژوئیه 12 درصد و نسبت به اوت سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است.

تأمین ال‌ان‌جی از پایانه‌ها به سیستم حمل‌ونقل گاز اروپا از ابتدای 2024 به حدود 73.9 میلیارد متر مکعب رسیده که 17 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس ارقام ارائه شده توسط شبکه اروپایی اپراتورهای سیستم انتقال گاز (ENTSOG)، در سال 2024 سهم گاز ال‌ان‌جی از کل منابع تأمین کننده گاز اروپا تا 27 اوت بیشترین میزان یعنی 37 درصد بوده است.

پس از ال‌ان‌جی، گاز دریای شمال که عمدتاً گاز نروژ است با 32 درصد و سپس برداشت از پایانه‌های شرقی شامل گاز روسیه و اوکراین با 12 درصد قرار دارد.

بر اساس این گزارش، تأمین گاز از انگلستان و شمال آفریقا به ترتیب 5 و 11 درصد بوده است.

انتهای پیام/