تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3767971
شناسه : 3767971
تاریخ :
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ |برنت ۷۷ دلار و ۲۴ سنت شد اقتصاد ایران: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۶ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه در آسیا کاهش یافته است. نگرانی نسبت به ضعف اقتصاد چین تاثیر توقف تولید نفت لیبی را خنثی کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 28 سنت معادل 0.36 درصد کاهش به 77 دلار و 24 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 37 سنت معادل 0.50 درصد افزایش 73 دلار و 92 سنت معامله می‌شود.

شاخص مدیران خرید در چین در ماه اوت به پایین‌ترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است. چین در روز دوشنبه اولین کاهش سفارش‌های جدید صادرات را طی 8 ماه گذشته در ماه ژوئیه ثبت کرد و اعلام کرد قیمت مسکن در ماه اوت با کمترین سرعت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا رشد داشته است.

تیم عملیات پشتیبانی سازمان ملل در لیبی اعلام کرد مذاکراتی در روز دوشنبه برای حل اختلاف بر سر کنترل بانک مرکزی برگزار شده است. این اختلافات تولید نفت لیبی را بیش از 50 درصد پایین آورده است.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد از دوم سپتامبر شرایط فوق العاده در میدان نفتی الفیل اعلام شده است. کل تولید نفت لیبی تا 591 هزار بشکه در روز در 28 ماه اوت کاهش یافته است. تولید نفت لیبی در بیستم ماه ژوئیه برابر با 1.28 میلیون بشکه در روز بود.

8 عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس قرار است تولید خود را 180 هزار بشکه در روز در ماه اکتبر افزایش دهند. به نظر می‌رسد اوپک پلاس به این طرح خود پایبند خواهد بود.

طبق گفته اقتصاددان‌های رویترز، تولید جهانی نفت در ماه گذشته میلادی تا پایین‌ترین سطح از ماه ژانویه کاهش یافته است.

انتهای پیام/40