تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767944
شناسه : 3767944
تاریخ :
امام حسن مجتبی (ع) هدف تهمت‌های ناروا در جنگ روایت دشمنان بود اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه گناوه گفت: امام حسن مجتبی (ع)، هدف تهمت‌های ناروا در جنگ روایت دشمن قرار گرفت و کار دشمنان نیز همین ترور شخص و شخصیت اهل بیت (ع) و امام مجتبی (ع) بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی دوشنبه شب در مراسم دهه آخر ماه صفر در مسجد شهید حر خسروی گناوه اظهار داشت: سوال اساسی و عمده در باب زندگانی ائمه معصومین (ع) این است که چه عواملی دست به دست هم می‌دهد که شخصیت‌های الهی و خدایی و اهل بیت که مصداق اسماً الهی هستند به دست افراد جانی به شهادت می رسند.

امام جمعه گناوه افزود: زندگی اهل بیت (ع) از زمان شهادت پیامبر (ص) تا شهادت امام حسن عسکری (ع) یک دوره ۲۵۰ سال است که باید دید در این سال‌ها چه عواملی باعث می‌شود که بهترین انسان‌های روی زمین مثل امام مجتبی (ع) در شهر جد خود (پیامبر گرامی (ص)) جنازه اش تیرباران می‌شود؟

وی بیان کرد: باید دید که علت اینکه جنازه فرزند پیامبر (ص) و سید الشباب اهل الجنه، در مدینه کنار قبر پیامبر تیرباران می‌شود و ۷۰ تیر از تابوت امام (ع) بیرون کشیده می‌شود، چیست و چه عواملی باعث می‌شود که انسان‌ها به جایی می رسند که بهترین افراد روی زمین را با قبیح ترین و زشت‌ترین و خبیث‌ترین شیوه به شهادت می‌رسانند.

وی گفت: این فرزندان رسول خدا (ص) در دوران حیات پیامبر چند سال زندگی کرده‌اند و پیامبر اسلام (ص) آنها را به جامعه معرفی فرموده ولی چگونه می‌شود که نوه پیامبر بعد از شهادت آن حضرت به دست امت پیامبر (ص) به شهادت می‌رسد؟

امام جمعه گناوه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از بهترین مورخان تاریخ جهان و تحلیلگران تاریخ اسلام است بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه می‌فرماید «من تاریخ را بررسی کرده‌ام و علت عمده شهادت امام حسن مجتبی (ع) عدم تحلیل سیاسی مردم دوران امام مجتبی (ع) بود». یعنی مردم زمان امام مجتبی (ع) قدرت تحلیل و بصیرت لازم را نسبت به امام و رهبر خود نداشتند.

وی یادآور شد: بهترین ابزار دشمن علیه یک شخصیت تهمت است یعنی دشمن هم ترور شخص و هم شخصیت را انجام می‌دهد و امام مجتبی (ع) نیز مورد آماج تهمت‌ها و تبلیغات سو قرار گرفت و شخصی و هم شخصیتی آن حضرت ترور شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: یکی از ابزارهای دشمنان جنگ روایت است که به طول تاریخ قدمت دارد.

وی گفت: در جنگ روایت‌ها پیروز کسی است که بتواند اولین روایت را در افکار عمومی و جامعه تزریق کند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در جنگ روایت «زمان» و «جذابیت» دو مؤلفه مهم پیروزی است، ادامه داد: هر کس بتواند سریع‌تر و با رسانه قوی‌تر و با جذابیت بیشتری روایت خود را در افکار عمومی جا بیاندازد، پیروز میدان این جنگ است.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع)، هدف آماج تهمت‌های ناروا در جنگ و روایت دشمن قرار گرفت و کار دشمن نیز همین ترور شخص و شخصیت اهل بیت (ع) و امام مجتبی (ع) بوده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به آخرین فرمایشات امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) در آخرین توصیه و سخن خود فرمود: «اگر عزت بخواهی ولی هیچ قبیله عشیره‌ای نداری و هیبت بخواهی اما قدرتی نداشته باشی، از ذلت معصیت خدا بیرون و در سایه طاعت الهی قرار بگیر که خداوند به شما هم عزت و هم هیبت می‌دهد.».