تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3767922
شناسه : 3767922
تاریخ :
سپاس از پلیس‌هایی که این صحنه زیبا را ساختند اقتصاد ایران: ما نمی دانیم این ماجرا کی و کجا اتفاق افتاده، مشکل آن دختر چه بوده و آن دو مأمور مهربان که در آن بیابان کنار جاده، فرشته نجات شدند، کیستند؛ ولی نمی توانیم زیبایی و شکوه این صحنه را نادیده بگیریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عصر ایران: وقتی ماموران پلیس، فردی را به زور داخل صندوق عقب ماشین می اندازند و فیلمش منتشر می شود با وقتی متهمی را در بازداشتگاه پلیس لاهیجان کتک می زنند و جنازه اش را تحویل خانواده اش می دهند، از پلیس انتقاد می کنیم و باید هم بکنیم. اگر نگاه تیزبینانه جامعه بر روی عناصر قدرت از جمله پلیس نباشد، شاهد گسترش "فساد ناشی از قدرت" خواهیم بود که در نهایت به فروپاشی خود همان قدرت خواهد انجامید. بنابراین باید صریح و بی پرده نقد کرد تا صاحبان قدرت، خود را مطلق العنان نپندارند.

در عین حال، انصاف و خرد حکم می کند، هر جا حرکت زیبایی از پلیس دیدیم، بدان بپردازیم و تقویتش کنیم. اخیراً فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که دختری در کنار یک جاده، از دکل برق بالا رفته و قصد خودکشی دارد. دو مامور پلیس راه که متوجه می شوند به سوی او می روند و با او صحبت می کنند؛ از او می پرسند مشکلت چیست و دختر فقط می گوید می خواهد بمیرد. پلیس ها از او می خواهند پایین بیاید و به او می گویند که مشکلش را حل خواهند کرد. در نهایت، دختر جوان از خودکشی منصرف می شود و به کمک این دو پلیس انسان دوست، پایین می آید و به زندگی بر می گردد.

ما نمی دانیم این ماجرا کی و کجا اتفاق افتاده، مشکل آن دختر چه بوده و آن دو مأمور مهربان که در آن بیابان کنار جاده، فرشته نجات شدند، کیستند؛ ولی نمی توانیم زیبایی و شکوه این صحنه را نادیده بگیریم و قدرشناسی خودمان را از پلیسی که دوست داریم همیشه این گونه باشد، ابراز نکنیم: خدا قوت و سپاس ، همیشه کنار مردم باشید!