تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3767823
شناسه : 3767823
تاریخ :
اعطای اختیارات بیشتر به نهادهای امنیتی در دستور کار برلین اقتصاد ایران: فراکسیون حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم آلمان با توجه به حمله اخیر با چاقو در زولینگن تقویت امنیت داخلی از جمله با درخواست اعطای اختیارات بیشتر برای نهادهای امنیتی را در دستور کار قرار داده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه" آلمان، حزب سوسیال دموکرات صدراعظم آلمان با توجه به حمله تروریستی اخیر با چاقو در زولینگن آلمان برای اعطای اختیارات بیشتر برای نیروهای امنیتی به منظور بالا بردن امنیت داخلی تاکید دارد.

این حزب با کمک قوانین سخت گیرانه تر، دفاع بیشتر برای قربانیان و اختیارات جدید برای نهادهای امنیتی - می خواهد امنیت شهروندان را در آلمان تقویت کند. به این ترتیب حدود ده روز پس از حمله مرگبار با چاقو در زولینگن، سوسیال دموکرات ها در بوندستاگ با ارائه یک برگه موضعی، به دنبال اقدام همه جانبه دولت در همه سطوح هستند.

فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان می‌خواهد به این ترتیب به تهدیدات فزاینده جنایات سازمان‌یافته، خشونت‌های افراطی دست راستی و به توصیف خود اسلام‌گرا و همچنین نفرت و تحریک در اینترنت پاسخ دهد. حزب سوسیال دموکرات می خواهد این طرح را که در اختیار خبرگزای آلمان در برلین است، در نشست گروه پارلمانی خود در پنجشنبه و جمعه در ناوئن براندنبورگ، ارائه کند.

حزب سوسیال دموکرات آلمان در این برگه به اصطلاح "نقطه عطف" که توسط اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان ابداع شده است اشاره می کند.

به این ترتیب بیش از دو سال پس از اینکه صدراعظم آلمان حمله روسیه به اوکراین را به عنوان نقطه عطف طبقه‌بندی کرد و در نتیجه حمایت از کی‌یف و تلاش‌های نظامی جدید را توجیه کرد، نویسندگان فراکسیون پارلمانی در حزب سوسیال دموکرات تأکید کردند: نقطه عطف در امور خارجی، امنیتی و... سیاست دفاعی و توسعه - در امنیت داخلی نیز باید ادامه یابد و به این مسئله هم باید اندیشیده شود.

در این طرح آمده است همچنین مبارزه با جرایم سازمان یافته برای مثال علیه جرایم زیست محیطی، دزدی دریایی محصولات و برندها، تقلب در سیستم مراقبت های بهداشتی، به تصویر کشیدن کودک آزاری و همچنین جاسوسی، خرابکاری و جرایم اقتصادی باید تشدید شود. بر اساس ایده‌های این حزب یک کارگروه برای دموکراسی تدافعی در عصر دیجیتال، در کنار سایر موارد، باید هدفش تنظیم گسترده‌تر پلتفرم‌ها باشد. بر این اساس قربانیان باید بتوانند علیه حساب‌های ناشناس در فضای دیجیتال اقدام کنند.

بر این اساس با توجه به تروریسم، خشونت جنسی علیه کودکان و سخنان تنفرآمیز جنایی، ذخیره آدرس IP باید مورد بررسی قرار گیرد. نظارت تصویری بیشتر در جشنواره‌ها یا کنسرت‌های محلی نیز می‌تواند کمک کند. فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین با مقاله خود می خواهد درخواست اصلاح قانون بدهی - همچنین برای سرمایه گذاری های مورد نیاز در امنیت داخلی - را تقویت کند.

به این ترتیب فراکسیون پارلمانی حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم آلمان می خواهد نهادهای امنیتی را برای خطرات "از همه طرف ها" بهتر آماده کند.

این فراکسیون اخیرا هم اعلام کرد که می خواهد صندوق ویژه ای را برای سرمایه گذاری در نهادهای امنیتی پیشنهاد می کند.

دولت فدرال آلمان در واکنش به حمله با چاقو در شهر زولینگن که منجر به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر شد با بسته ای از اقدامات برای تشدید سیاست مهاجرت و پناهندگی موافقت کرده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان از "اقدامات گسترده" صحبت کرد. "مارکو بوشمان"، وزیر دادگستری این کشور نیز از بسته ای معقول و مفید برای بهبود وضعیت امنیتی در آلمان و اجرای سیاست واقعی حتی سخت تر در مورد مهاجرت صحبت کرد.

بیش از یک هفته پیش سه نفر در یک حمله با چاقو در زولینگن آلمان کشته شدند.

انتهای پیام/