تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3767775
شناسه : 3767775
تاریخ :
واکنش تل‌آویو به تحریم تسلیحاتی محدود از سوی لندن اقتصاد ایران: مقامات رژیم صهیونیستی به تصمیم جدید انگلیس برای لغو برخی مجوزهای صادرات تسلیحات به تل‌آویو واکنش نشان دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تصمیم جدید انگلیس برای لغو برخی مجوزهای صادرات تسلیحات به تل‌آویو واکنش مقامات رژیم صهیونیستی را در پی داشت.

«یسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام لندن گفت: تصمیم انگلیس برای تعلیق صادرات تسلیحات به «اسرائیل» حامل پیامی مبهم به حماس و ایران است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ادامه داد: «اسرائیل» از سلسله تصمیماتی که انگلیس در برهه اخیر اتخاذ کرده ناامید است.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این تصمیم انگلیس گفت: از اقدامات انگلیس در خصوص مجوزهای صادرات تسلیحات احساس ناامیدی شدید می‌کنم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه داد: اقدامات اخیر انگلیس در مقطعی اجرا می‌شود که ما در ۷ جبهه مختلف درگیر جنگ هستیم.

«الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تعلیق برخی مجوزهای صادرات تسلیحات انگلیس به اراضی اشغالی گفت: انگلیس باید تصمیم بگیرد که از «اسرائیل» حمایت می‌کند یا حماس.

گفتنی است کمی پیش‌تر «دیوید لامی» وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد: ۳۰ مجوز صادرات تسلیحات به «اسرائیل» را تعلیق می‌کنیم که از جمله آن‌ها تسلیحاتی است که در درگیری کنونی در غزه استفاده می‌شوند.

وزیر امور خارجه انگلیس بیان کرد: مجوزهای صادرات تسلیحاتی که تعلیق خواهیم کرد شامل قطعات جنگنده، بالگرد و پهپاد می‌شود، اما قطعات جنگنده‌های اف- ۳۵ را در بر نخواهد گرفت.

وی در عین حال افزود: تعلیق مجوز صادرات تسلیحات به «اسرائیل» به معنای تحریم کامل تسلیحاتی نیست. اقدام ما تاثیر ملموسی روی امنیت «اسرائیل» نخواهد گذاشت. لندن به حمایت از «اسرائیل» در حق دفاع از خود بر اساس قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.