تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3767766
شناسه : 3767766
تاریخ :
روزنامه آمریکایی: ارتش اسرائیل با شکست‌های متوالی مواجه است اقتصاد ایران: همزمان با اذعان یک افسر ارشد رژیم اسرائیل به تأثیر حمایت‌های آمریکا از تل‌آویو در تداوم جنگ علیه غزه، روزنامه آمریکایی وال‌استریت روژنال نوشت که ارتش صهیونیست‌ها علی رغم این حمایت‌ها با شکست‌‌های پی‌درپی مواجه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال آمریکا طی مطلبی با اشاره به جنگ در اراضی اشغالی فلسطین و غزه تاکید کرد که ایالات متحده همچنان در مسئله ایجاد فشار مضاعف بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل برای ارائه امتیازات به جنبش حماس برای رسیدن توافق آتش بس و تبادل اسرا تردید دارد.

این روزنامه آمریکایی امروز دوشنبه در مطلب خود به شکست‌های نظامی پی‌درپی پرداخت که ارتش رژیم صهیونیستی طی بیش از 11 ماه جنگ علیه نوار غزه با آن‌ها مواجه است.

این روزنامه همچنین نوشت که ارتش رژیم اسرائیل در حالی شاهد خستگی و ناتوانی نیروهای نظامی خود بوده که مجبور است همزمان در سه جبهه نوار غزه، حزب الله در جنوب لبنان، و در برهه اخیر مقاومت در کرانه باختری به نبرد بپردازد.

این روزنامه به مسئله احتمال تردید ایالات متحده در ایجاد فشار بر نتانیاهو برای ارائه امتیازات به حماس، پرداخته و خاطرنشان کرد که دولت آمریکا احتمال می دهد که این فشار ممکن است بر تبلیغات انتخاباتی کامالا هریس تاثیر داشته باشد.

وال‌استریت در این ارتباط از قول «آرون میلر»، عضو برجسته موسسه صلح بین المللی کارنگی نوشت که وی اعتقاد دارد این امر نشان می دهد که کاخ سفید بر نتانیاهو برای رسیدن به توافق فشار می‌­آورد.

میلر همچنین خاطر نشان کرد که دولت آمریکا در شرایط بحرانی قرار گرفته است؛ زیرا هفتاد روز مانده به آغاز انتخابات ریاست جمهوری که ممکن است مهمترین انتخابات تاریخ معاصر آمریکا باشد، بسیار سخت می­توان تصور کرد که آمریکا روش­‌ها و ابزارهای تاثیرگذاری را برای توقف جنگ به‌کار بگیرد و برای پایان دادن به جنگ تلاش جدی به خرج دهد.

بر اساس این گزارش، چندی پیش مرکزی موسوم به "بنیاد دموکراسی اسرائیل" که یک موسسه پژوهشی مستقر در قدس است، در یک نظرسنجی به این نتیجه دست یافت که 82% صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی مؤید رسیدن به توافق برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از باریکه غزه هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثر ساکنان اراضی اشغالی فلسطین مؤید رسیدن به توافق، از ماه‌ها قبل هستند، اما همچنان در مورد شروط و امتیازات این توافق اختلاف نظر دارند.

تا چند روز دیگر، جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه وارد ماه دوازدهم خواهد شد؛ جنگی که نه تنها اهداف اعلامی آن از جمله از بین بردن حماس و بازگردان اسرای اسرائیل محقق نشده، بلکه به دلیل کشتار در غزه، باعث بی‌آبرویی رژیم تل‌آویو شده است. حمایت‌های سیاسی و نظامی آمریکا باعث تداوم این جنگ شده که بیش از 40 هزار شهید و صدها هزار زخمی و مفقودی و آواره داشته باشد.

یک افسر ارشد در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در مصاحبه‌ای که با روزنامه «هاآرتص» داشت به این حمایت‌ها اذعان کرد و گفت که اگر حمایت نظامی واشنگتن از این رژیم نبود ادامه جنگ در غزه بیش از یک ماه سخت بود.

انتهای پیام/