تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3767750
شناسه : 3767750
تاریخ :
امیر قلعه‌نویی به محمد مایلی‌کهن رسید! اقتصاد ایران: عصر پنجشنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، امیر قلعه نویی به رکورد محمد مایلی کهن می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرورزشی: عصر پنجشنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، امیر قلعه نویی به رکورد محمد مایلی کهن می‌رسد.

در این فوتبال کسی نیست که از اختلاف قدیمی و کهنه قلعه نویی با محمد مایلی کهن خبر نداشته باشد. دو مربی که در طول سه دهه گذشته به تعداد موهای سر علیه یکدیگر موضع‌گیری کرده و به تعداد انگشتان دو دست از هم شکایت کرده‌اند!

تنها باری که یک چهره فوتبالی پایش به زندان به خاطر یک شکایت باز شده مسئله مایلی کهن بود و همین موضوع نشان می‌دهد که حاجی مایلی در انتقاد از افراد تا کجا حاضر است پیش برود! در این ماجرا امیر قلعه نویی رقیبی قدرتمند مثل علی دایی دارد که اتفاقاً او هم مثل ژنرال آبی‌ها بعد از مایلی کهن روی نیمکت تیم ملی نشست. اما نکته جالب اینجاست که امیر قلعه نویی عصر پنجشنبه فرصت دارد به یک رکورد مایلی کهن در فوتبال برسد. محمد مایلی کهن جز کسانی است که در دو مقطع زمانی مختلف سرمربی تیم ملی شد. حالا امیر قلعه نویی هم در دومین مقطع هدایت تیم ملی را بر عهده دارد!

جالب اینکه در حافظه تاریخ فوتبال ایران ما چهار بار مقابل قرقیزستان بازی کردیم و محمد مایلی کهن تنها مربی است که بیش از یک بار هدایت ما را برابر این حریف بر عهده داشته است. دو بازی دیگر کارلوس کی روش و امیر قلعه نویی روی نیمکت ما بودند. هر چهار مسابقه به سود ایران تمام شد و حالا امیر قلعه نویی برای دومین بار ایران را مقابل قرقیزستان هدایت خواهد کرد. به این ترتیب او به رکورد مایلی کهن در تعداد بازی‌ها برابر این کشور می‌رسد و در صورت پیروزی مثل او دو برد برابر قرقیزستان آورده که تنها می‌ماند تعداد گل‌ها!

حاجی مایلی با تیمش در دو بازی ۱۰ گل به قرقیزستان زد و یک گل دریافت کرد. امیر قلعه نویی در تنها تجربه قبلی مقابل این کشور۵-۱ پیروز شد، این یعنی برای عبور از این رکورد مایلی کهن باید عصر پنجشنبه با تفاضل بیش از ۵ گل به پیروزی برسد!