تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3767742
شناسه : 3767742
تاریخ :
اگر دلواری زنده بود در فهرست تروریست قرار می‌گرفت! اقتصاد ایران: سفارت ایران در لندن با اشاره به گرامیداشت نام رئیسعلی دلواری و مقاومت او در برابر استعمار انگلیس اعلام کرد که اگر دلواری زنده بود در فهرست تروریست قرار می‌گرفت!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سفارت ایران در انگلیس با اشاره به گرامیداشت نام رئیسعلی دلواری و مقاومت او در برابر استعمار انگلیس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ایران امروز یاد رئیسعلی دلواری، شخصیت برجسته تاریخ خود را گرامی می‌دارد که به دلیل مقاومتش در برابر نیروهای استعماری بریتانیا در اوایل قرن بیستم به عنوان قهرمان ملی مورد ستایش قرار گرفت. 

سفارت ایران با تاکید بر این موضوع که مبارزه طلبی او، او را به نمادی ماندگار از میهن پرستی ایرانی و مبارزه با استعمار تبدیل کرده است، افزود: اگر او امروز زنده بود، می‌توان تصور کرد که برخی از مقامات بریتانیایی ممکن است به دلیل مخالفت با اشغالگری، او را تروریست بدانند!!

امروز 12 شهریور ماه، سالروز گرامیداشت یاد و نام شهید رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس است که در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران، روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است.

انتهای پیام/