تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3767738
شناسه : 3767738
تاریخ :
۳۰ مجوز صادرات تسلیحات به تل‌آویو را تعلیق می‌کنیم اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی متناقض ضمن اعلام تعلیق ۳۰ مجوز صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی از تداوم حمایت لندن از تل‌آویو خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «دیوید لامی» وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد: ۳۰ مجوز صادرات تسلیحات به «اسرائیل» را تعلیق می‌کنیم که از جمله آن‌ها تسلیحاتی است که در درگیری کنونی در غزه استفاده می‌شوند.

وزیر امور خارجه انگلیس بیان کرد: مجوزهای صادرات تسلیحاتی که تعلیق خواهیم کرد شامل قطعات جنگنده، بالگرد و پهپاد می‌شود، اما قطعات جنگنده‌های اف- ۳۵ را در بر نخواهد گرفت.

لامی ادامه داد: بر اساس ارزیابی ما «اسرائیل» می‌تواند اقدامات بیش‌تری را برای تضمین رسیدن غذا و دارو به غیرنظامیان در غزه انجام بدهد.

وی افزود: تعلیق مجوز صادرات تسلیحات به «اسرائیل» به معنای تحریم کامل تسلیحاتی نیست. اقدام ما تاثیر ملموسی روی امنیت «اسرائیل» نخواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه انگلیس در عین حال تاکید کرد: لندن به حمایت از «اسرائیل» در حق دفاع از خود بر اساس قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

وی همچنین در گزافه‌گویی آشکار اعلام کرد که انگلیس به همکاری مشترک با رژیم صهیونیستی برای مقابله با آن‌چه «تهدیدات ایران» خواند ادامه خواهد داد.