تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767734
شناسه : 3767734
تاریخ :
افتتاح ۴پروژه بهداشتی در مناطق محروم کرمانشاه به مناسبت هفته دولت اقتصاد ایران: کرمانشاه - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح ۴پروژه بهداشتی در مناطق محروم کرمانشاه به مناسبت هفته دولت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: در راستای توجه و اهمیت ارائه خدمات مطلوب بهداشتی به ویژه افرادی که در مناطق محروم و عشایری ساکن هستند، ۴ پروژه بهداشتی در استان کرمانشاه افتتاح شد.

وی افزود: در این هفته مرکز خدمات جامع سلامت شهید کیانوش بساطی در منطقه محروم شهریار شهر اسلام آباد غرب با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و زیر بنای ۸۰۰ متر مربع افتتاح گردید.

به گفته وی این مرکز ۴۰ هزار نفر جمعیت شهری و سه هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد و خدماتی اعم از ویزیت پزشک، دندانپزشک، ماما، مراقبت از بیماری‌ها، واکسیناسیون، بهداشت محیط و… در این مرکز به مردم منطقه ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ۲ خانه بهداشت خانقاه و زردویی در شهرستان پاوه نیز در این هفته افتتاح گردیده که هر یک دارای ۹۵ متر مربع زیربنا بوده و در مجموع به بیش از ۸۵۰ نفر جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات اولیه بهداشتی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: اعتبار صرف شده برای راه اندازی خانه‌های بهداشت مذکور ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

شکیبا در ادامه با اشاره به افتتاح خانه بهداشت دشت مورت شهرستان دالاهو نیز عنوان کرد: این مرکز نیز با زیر بنای ۸۰ متر مربع و اعتبار ۲۳ میلیارد ریال علاوه بر جمعیت ساکن در روستای اصلی و روستاهای قمر، عشایر منطقه را نیز تحت پوشش قرار داده و خدمات بهداشتی را به این عزیزان ارائه می‌دهد.