تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767723
شناسه : 3767723
تاریخ :
پیامبر اکرم (ص) کامل‌ترین الگوی بشریت است اقتصاد ایران: کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) در اخلاق، رفتار فردی و اجتماعی نمونه بود و کسی را نمی‌توان هم سطح ایشان پیدا کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم سالروز عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رحلت جان‌سوز پیامبر رحمت و مهربانی بزرگ‌ترین مصیبت برای عالم هستی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: وجود مقدس و نازنین پیامبر اکرم (ص) از ناحیه خداوند متعال برای آن است تا پیام خدای متعال را به بندگانش برساند و وحی الهی را به بندگانش ابلاغ کند.

وی گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام مبعوث شده که مسلمانان کتاب خدا را تلاوت کرده و با تزکیه نفس به آن عمل کنند.

غفوری ادامه داد: قرار بر این است که این رسالت پیامبر و دستورات الهی تا قیام قیامت حاکم بر سبک زندگی، فکر و دل بشر باشد لذا با رحلت پیغمبر قرار نیست بشریت به سیره جاهلیت برگردد.

وی افزود: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام برای انبیا و اولیا در طول تاریخی معرفی شده و خداوند متعال می‌فرماید او الگوی همه بشریت و همه انبیا و اولیا است که در روایات شیعه و سنی هم بیان شده است.

غفوری گفت: پیامبر (ص) اسوه حسنه و الگوی نیکویی است که در عالم هستی نظیر ندارد لذا آدمی باید در زندگی خود را به سیره و سنت پیامبر (ص) نزدیک کند که خداوند بهترین الگوی هستی را آفریده و تربیت کرده است.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: وجود ایشان از نظر اخلاق فردی و اجتماعی الگو و نمونه است که در عالم هستی نظیر آن را پیدا نمی‌کنید؛ خداوند پیامبر را به معراج برد تا صالحان و مؤمنان امتش و همچنین درجات بهشت را ببیند.

غفوری تصریح کرد: هر کس یکبار با پیغمبر نشست و برخاست می‌کرد شیفته شخصیت ایشان می‌شد، ایشان با همه مهربان بود و برای همه احترام قائل بود و در برخورد با دیگران و خانواده نهایت ادب و احترام را رعایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه جامعه ما اخلاق و رفتارش با آنچه پیامبر بوده فاصله دارد، گفت: دلیل آن عدم شناخت و مطالعه آحاد جامعه در رابطه با سیره پیامبر و سایر اولیای الهی است.

غفوری با بیان اینکه ده‌ها جلد کتاب قطور در مورد شخصیت و سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نوشته شده، تأکید کرد: مطالعه آنها به همگان توصیه می‌شود و باید برای آشناشدن جامعه با چنین شخصیتی بیشتر وقت بگذاریم.