تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767722
شناسه : 3767722
تاریخ :
مراسم ویژه ۲۸ صفر در امامزاده محمد عابد کاخک برگزار شد اقتصاد ایران: گناباد- عاشقان و ارادتمندان به خاندان نبوت و امامت در قالب هیئت‌های عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در امامزاده محمد عابد (ع) کاخک، عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد (ع) کاخک برادر گرامی ثامن الحجج (ع) همچون سایر بقاع متبرکه کشور پذیرای هزاران زائر و عزاداری بود که در سوگ فراق نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) بر سر و سینه می‌زدند.

عاشقان و ارادتمندان به خاندان نبوت و امامت از شهر کاخک و شهرها و روستاهای اطراف این شهر از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در قالب هیئت‌های عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد (ع) کاخک با نوحه سرایی و سینه‌زنی، عشق و ارادت خود را به پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

بر اساس یک سنت دیرین هزاران نفر از محبان و عاشقان اهل‌بیت (ع) در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان منتهی به بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد (ع) به حرکت درآمدند و با عزاداری و روضه‌خوانی در محضر برادر گرامی امام رضا (ع) در غم سالروز رحلت پیامبر رحمت و شهادت کریم اهل‌بیت (ع) اشک ماتم ریختند.

دسته‌های عزاداری در پایان با حضور در صحن‌های بقعه متبرکه این امامزاده به عزاداری و سوگواری پرداختند.

قرائت زیارت حضرت رسول (ص) از راه دور، از دیگر وی‌ژه برنامه‌های بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد (ع) در بزرگداشت ۲۸ صفر بود که عصر امروز دوشنبه ۱۲ شهریورماه برگزار شد.

یادآور می‌شود، بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد (ع)، برادر حضرت ثامن‌الحجج (ع) در ۲۲ کیلومتری جنوب گناباد و ۲۹۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است که همه ساله به‌ویژه در ایام تعطیل و مناسبت‌های مذهبی پذیرای هزاران زائر و مجاور است.