تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3767719
شناسه : 3767719
تاریخ :
قاضی آمریکایی: اجبار شبکه‌های اجتماعی به فیلتر محتوا برای کودکان ممکن نیست اقتصاد ایران: یکی از قاضی‌های آمریکایی می‌گوید که شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان به فیلترکردن محتوا برای کودکان مجبور کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش ورج، قانون SCOPE تگزاس (HB18) با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد و در‌نهایت، به‌دلیل نگرانی‌هایی مرتبط‌ با آزادی‌بیان و تأثیرات احتمالی آن بر حقوق شهروندی تصویب نشد. این قانون که به‌عنوان قانون توانمندسازی والدین برای حفاظت از کودکان آنلاین نیز شناخته می‌شود، در ابتدا با هدف محافظت از کودکان در برابر محتوای مضر و فریبنده در فضای دیجیتال معرفی شد.

قانون SCOPE تگزاس (HB18) تلاش کرد تا با اعمال محدودیت‌های بیشتر بر پلتفرم‌های اجتماعی، به والدین کمک کند تا فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود را بیشتر زیرنظر بگیرند. ازجمله اقدامات پیشنهادی این قانون، می‌توان به الزام پلتفرم‌ها به تأیید سن کاربران و دریافت رضایت والدین، برای ثبت‌نام کودکان اشاره کرد.

با‌این‌حال، قانون SCOPE تگزاس با مخالفت‌های گسترده‌ای مواجه شد. منتقدان معتقدند که این قانون می‌تواند به آزادی‌بیان آسیب بزند و حقوق شهروندی را محدود کند. همچنین، برخی از کارشناسان حقوقی هشدار دادند که اجرای این قانون ممکن است به مشکلات قانونی و اجرایی منجر شود و پلتفرم‌های اجتماعی را با مشکلات جدیدی مواجه کند.

یکی از قاضی‌های آمریکایی بیان کرد که حفاظت از کودکان در‌برابر محتوای مضر و فریبنده در فضای دیجیتال ممکن نیست؛ چراکه همان کودک یا نوجوان می‌تواند کتاب مرتبط با خودکشی به‌کمک پزشک را در Google Books بخواند یا همین کتاب را در Goodreads بررسی کند. بااین‌حال، بنابر قانون SCOPE تگزاس، یوتیوب نقد و‌ بررسی و ویدئوهای مرتبط‌ به آن را به کودکان یا نوجوانان نشان نمی‌دهد. بنابراین، این قانون به حفاظت از کودکان دربرابر محتوای مضر و فریبنده در فضای دیجیتال کمکی نخواهد کرد.

مقالات مرتبط
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • سنای آمریکا لایحه حفاظت از کودکان در فضای آنلاین را تصویب کرد

درنهایت، دادگاه تصمیم گرفت که قانون SCOPE تگزاس (HB18) را تصویب نکند. با‌این‌حال، حامیان این قانون معتقدند که باید راه‌حل‌های جدیدی برای حفاظت از کودکان در فضای آنلاین پیدا شود و تلاش‌ها برای افزایش ایمنی کودکان نباید متوقف شود.

به‌طور‌کلی، تصویب‌نشدن قانون SCOPE تگزاس (HB18)، نشان‌دهنده‌ی مشکلات پیچیده‌ای است که در مسیر حفاظت از کودکان در فضای آنلاین وجود دارد. این موضوع نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر و همکاری‌های گسترده‌تر بین قانون‌گذارها و پلتفرم‌های اجتماعی و والدین است تا راه‌حل‌های مؤثرتری برای مقابله با محتوای مضر و فریبنده در فضای دیجیتال پیدا شود.