تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767718
شناسه : 3767718
تاریخ :
لزوم بهره گیری از روش‌های نوین برای تأمین آب شهر جدید امیرکبیر اقتصاد ایران: اراک- نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره گیری از روش‌های نوین برای تأمین آب شهر جدید امیرکبیر امری ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نادرقلی ابراهیمی ظهر دوشنبه در نشست بازدید از شهر جدید امیرکبیر، اظهار کرد: اسکان جمعیت ۱۰۰ هزار نفری با یک اقوام جهادی و هدف مشخص در شهر جدید امیرکبیر که در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته جای تقدیر است.

وی افزود: مسئولان امر با بهره گیری از روش‌های نوآورانه و فناورانه برای ساخت و تسریع در ساخت، کاهش هزینه ساخت و ایجاد یک محیط مناسب به منظور استقرار خانواده‌های اراکی و هم استانی‌ها اقدام کردند که انتظار است شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز نسبت به تأمین آب پایدار با استفاده از شیوه‌های نوین در این شهر جدید اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تعامل و هم افزایی مسئولان شرکت آب فاضلاب استان نسبت به تأمین آب پایدار و تحویل بعضی از فازهای آماده نیز، افزود: همچنین بهره گیری از شیوه‌های جدید مانند کاشت برخی از گونه‌های مقاوم به کم آبی، مقاوم به شوری برای افزایش سیما و منظر همچنین توجه به اصلاح الگوی بهینه مصرف آب برای ساکنان مردم در شهر جدید امیرکبیر امری ضروری است.

ابراهیمی گفت: انتظار است اقدامات مناسبی در حوزه تأمین آب، توزیع آب، برگشت فاضلاب، استفاده از روش‌های جدید برای طراحی ساختمان‌ها، انرژی خورشیدی، پنل‌های خورشیدی و استفاده از سطوح آبگیر باران مورد توجه و در اسرع وقت انجام شود تا بتوان شهر جدید امیرکبیر را به عنوان یک الگوی کشوری مطرح کرد.