تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3767684
شناسه : 3767684
تاریخ :
زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش اقتصاد ایران: در جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور, علیرضا کاظمی از برگزاری آزمون استخدامی سال ۱۴۰۴ آموزش‌وپرورش تا دی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری صداوسیما: در جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور, علیرضا کاظمی از برگزاری آزمون استخدامی سال ۱۴۰۴ آموزش‌وپرورش تا دی خبر داد.

جلسه مشترک علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با موضوع بررسی و ساماندهی منابع نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در مهر و اهمیت ساماندهی نیروی انسانی، مدیریت منابع انسانی یک ماموریت جدی برای وزارت آموزش و پرورش خواهد بود که با همه توان از ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

کاظمی با تاکید بر اینکه حتی یک کلاس خالی هم مسأله مهم است که باید حل شود، گفت: ناترازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش متاسفانه گریبانگیر آموزش و پرورش شده است که علت بخش بزرگی از این ناترازی، خارج از آموزش و پرورش و بخش دیگری هم به علت فرایند غیرقانونی جذب نیرو در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با فشار مضاعفی برای تامین نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: در تلاش هستیم با ساماندهی ظرفیت‌های موجود با کمترین مشکل، بازگشایی مدارس را شاهد باشیم.

وی افزود: درباره مدیریت منابع انسانی نیز پیشنهاداتی آماده و در حال برنامه‌ریزی است تا موضوع ساماندهی نیرو‌های خرید خدمت یکبار برای همیشه حل شود و دغدغه معلمان و کلاس‌های خالی از معلم مرتفع شود.

کاظمی همچنین تصریح کرد: قرار شد در این جلسه با تلاش آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی، آزمون استخدامی سال ۱۴۰۴ به‌گونه‌ای تنظیم شود که این آزمون تا دی ماه برگزار شود تا زمان لازم در اختیار آموزش و پرورش باشد که بتواند نیرو‌های برگزیده را برای گذراندن دوره‌های آموزش قبل از خدمت به دانشگاه فرهنگیان اعزام کند. همچنین مقرر شد در حق آن دسته از نیرو‌های حق‌التدریسی که تبدیل وضعیت نشده‌اند نیز ظلمی اتفاق نیفتد و سازمان اداری استخدامی همکاری لازم را انجام دهد.

میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری استخدامی کشور در این جلسه گفت: موضوع ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش یک بحران مزمن است و حل آن نیاز به اراده ملی است. در واقع برای حل مساله آموزش و پرورش باید یک وفاق ملی ایجاد شود.