تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3767674
شناسه : 3767674
تاریخ :
بازگشت بیش از ۶۴ هزار مهاجر از ایران و پاکستان به افغانستان اقتصاد ایران: سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد در مدت یک هفته ۶۴ هزار افغان از کشورهای مختلف به ویژه ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی.او.ام) در گزارشی اعلام کرد : طی مدت 28 مرداد تا سوم شهریور بیش از 64 هزار نفر از کشورهای مختف به افغانستان بازگشته‌اند.

این گزارش افزود با این حال، خروج از افغانستان نیز 11 درصد افزایش یافته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین اعلام کرد در جریان یک هفته 59 درصد از  افرادی که بازگشته اند، از ایران و 28 هزار نفر دیگر از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند.

سازمان ملل بارها در مورد بحران بشری و ناامنی غذایی در افغانستان هشدار داده و گفته است که این وضعیت باعث شده تا افغان‌ها برای یافتن کار به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

«عبدالمطلب حقانی» سخنگوی وزارت مهاجرین حکومت طالبان دی ماه گذشته اعلام کرد طی حدود یک سال گذشته بیش از 800 هزار مهاجر افغانستانی به‌طور داوطلبانه به کشورشان بازگشته یا برگردانده شده‌اند.

وی افزود: ما همیشه از کشورهای میزبان خواسته‌ایم با مهاجران رفتار خوب داشته باشند و قوانین بین‌المللی را در نظر بگیرند؛ مهاجران افغان‌ همواره در این کشورها بدون ضرر رساندن به کشورها زندگی کرده‌اند.

انتهای پیام/.