تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767623
شناسه : 3767623
تاریخ :
عبور میزان برداشت خرما از مرز ۵۰ تن اقتصاد ایران: زاهدان_ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از عبور میزان برداشت خرما در استان از مرز ۵۰ تن، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اردشیر شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ کیلو انواع خرما از نخلستان‌های استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

وی ادامه داد: از ۷۰ هزار هکتار نخلستان در این استان، ۵۶ هزار هکتار بارور بوده و خرمای مضافتی با ۳۱ هزار هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۵ هزار هکتار، بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع خرما در استان سیستان و بلوچستان برداشت می‌شود.

شهرکی با بیان اینکه خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود، اظهار کرد: ۶۱ درصد سطح محصولات باغی استان سیستان و بلوچستان به کشت نخیلات اختصاص دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: کشت خرما در استان سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به بارندگی‌های مونسون و طوفان در مناطق جنوبی استان، موجب ترشیدگی و ریزش خرمای نخلستان‌های سیستان‌وبلوچستان شده و قطعاً میزان برداشت خرما کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.