تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767586
شناسه : 3767586
تاریخ :
مطالبه بودجه فرهنگی در حوزه قرآنی مغفول مانده است اقتصاد ایران: اصفهان- عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی، از مغفول ماندن مطالبه و تخصیص بودجه در حوزه فرهنگی قرآن انتقاد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سیاوشی بعد از ظهر دوشنبه در افتتاحیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: قرآن کتاب قانون اساسی انسان‌سازی است و اگر ما بتوانیم سبک زندگی خود را قرآنی کنیم آن زمان جامعه نجات می‌یابد.

وی افزود: ساماندهی ناهنجاری‌های جامعه در گرو اجرا سبک زندگی قرآنی است به این منظور باید دولت و حاکمیت و نخبگان به این نتیجه برسند که برنامه‌های قرآنی در اولویت قرار داده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزاری مسابقات قرآنی را بسیار اثرگذار برشمرد و تأکید کرد: در حال حاضر تنها اوقاف به حوزه قرآن پرداخته است و توانسته به زیبایی این حرکت را انجام دهد، هر مقدار این مسابقات با معنویت باشکوه و پرمحتوا برگزار شود فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش پیدا می‌کند و مقدمه‌ای برای زندگی بهتر مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتقاد داریم اگر بتوانیم شور و نشاط و رقابتی در بحث ارتباط با قرآن برقرار کنیم و رویکرد هنرمندانه‌ای را در پیش بگیریم بسیاری از مشکلات در این حوزه حل می‌شود.

سیاوشی، ایجاد شورای هم‌افزایی قرآنی در استان و شهرستان‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اوقاف به‌تنهایی نمی‌تواند در حوزه قرآنی حق مطلب را ادا کند و باید سایر دستگاه‌های مرتبط نیز به میدان بیایند و در قالب شورایی به این مهم اصولی نگاه شود؛ در این شورا باید تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی صورت بگیرد و برنامه‌ریزی منظم و نه مقطعی داشته باشند.

به گفته وی مزین شدن فضای شهر و شهرستان به قرآن و تجلیل از نخبگان قرآنی در سطوح بالا بی شک اثرگذار در ترویج فرهنگ قرآنی خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مطالبه بودجه فرهنگی برای حوزه قرآنی را موضوعی مغفول مانده دانست و گفت: مطالبه برای بودجه‌های فرهنگی از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کم بوده است.

سیاوشی افزود: لازم است بودجه‌ای دراین خصوص در نظر گرفته شود زیرا تاکنون توسط متولیان فرهنگی درخواستی برای بودجه طرح‌های قرآنی نشده است.