تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767585
شناسه : 3767585
تاریخ :
عزاداران ساوجی در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام به سوگ نشستند اقتصاد ایران: ساوه- عزاداران ساوجی همزمان با ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) یکپارچه سوگوار و عزادار شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- شیفتگان و عاشقان پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در سوگ رحلت حضرت محمد (ص) و سبط اکبر سوگواری کرده و عشق و ارادت خود را به پیام آور رحمت و امامان معصوم (ع) نشان دادند.

به همین مناسبت بر سر در ادارات، سازمانها، مغازه‌ها و مدارس استان مرکزی پرچم سیاه نصب شده و بیرق‌های عزا در نقاط مختلف این شهرستان به اهتزاز در آمده است.

در این آئین‌ها روحانیان و سخنرانان درباره شخصیت والای پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) سخنرانی کرده و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در این عزا مرثیه سرایی می‌کنند.

برپایی مجلس تعزیه با هدف بیان و به نمایش گذاشتن ارادت و محبت مردم ساوجی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) از دیگر برنامه‌های سوگواری این شهرستان در ۲۸ صفر بود.

عزاداران ساوجی در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام به سوگ نشستند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۲۸ صفر، سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و ۲۹ صفر روز شهادت امام رضا (ع) است که مردم استان مرکزی باید از این فرصت برای درک درست از اهداف و سیره این بزرگواران استفاده کنند.

حجت الاسلام بهزاد محمدی افزود: جوانان و نوجوانان این استان به کمک عالمان دین اسلام، اهداف، حرکات و علت شهادت ائمه اطهار را مورد واکاوی و تحلیل قرار می‌دهند تا از صراط مستقیمی که پیامبر و ائمه اطهار برای رسیدن به رستگاری برایشان ترسیم کرده‌اند، خارج نشوند.

وی گفت: ائمه اطهار پس از پیامبر، حافظان دین و قرآن کریم بودند و در برابر تحریف‌ها و بدعت‌هایی که از طرف بدخواهان و منافقین که قصد از بین بردن اسلام واقعی را داشتند، ایستادند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیامبر وظیفه دریافت وحی، تفسیر وحی و اجرای احکام دین را داشت، افزود: امام یعنی وصی و ولی مسلمانان بعد از پیامبر و شاید بهتر بتوان گفت، امامان تمام ویژگی‌ها و مسئولیت‌های پیامبر به جز دریافت وحی را دارا هستند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به فضای خفقان آور دوران امام حسن (ع) گفت: در این زمان، بنی امیه و شخص معاویه با زور و زر خود به تحریف دین اسلام می‌پرداخت که مورد مخالفت‌های امام مجتبی (ع) قرار می‌گرفت که سرانجام معاویه با دسیسه شیطانی خود موجب به شهادت رسیدن آن امام شد.

وی گفت: امامان، تمام زندگی و خون خود را صرف تبلیغ دین و مبارزه با تحریف دین به وسیله حکام ظالم بنی امیه و بنی عباس کردند و این مبارزات بود که باعث شد تا حاکمان اموی و عباسی حضور آنها را تاب نیاورند و اقدام به شهادت آنها کنند.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: ائمه اطهار (ع) در کنار ترویج اسلام ناب محمدی (ص) با اهدای خون خود زمینه آمادگی مردم را برای نهضت جهانی امام زمان (عج) در گذشته و آینده، فراهم کرده‌اند.

عزاداران ساوجی در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام به سوگ نشستند

همچنین خادمیاران رضوی از شرکت کنندگان در همایش پیاده روی حرم تا حرم در ساوه میزبانی کردند

همایش پیاده روی حرم تا حرم همزمان با ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ساوه برگزار شد.

خادمیاران رضوی شهرستان ساوه همایش پیاده روی حرم تا حرم امروز مصادف با ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی از امامزاده سید علی اصغر به سمت امامزاده سید اسحاق ساوه برگزار شد.

در این مراسم خادمیاران رضوی با برپایی ایستگاه صلواتی از شرکت کنندگان با شربت و بستنی پذیرایی کردند و به کمک موکب‌های مستقر در امامزاده پرداختند.

همچنین کانون‌های تخصصی خدمت رضوی ساوه با برپایی میز خدمت به ارائه خدمات تخصصی به شرکت کنندگان در این آئین پرداختند.

عزاداران ساوجی در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام به سوگ نشستند

پیامبر اکرم (ص) دوشنبه ۲۸ صفر سال یازدهم هجری، در سن ۶۳ سالگی وفات یافتند.

امام حسن (ع) نیز روز بیست و هشتم ماه صفر سال ۴۹ هجری در سن ۴۷ سالگی به خاطر مسمومیت ناشی از زهر، به شهادت رسیدند.