تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3767577
شناسه : 3767577
تاریخ :
مدیرعامل اینتل ظاهراً به‌دنبال کاهش هزینه‌ها و فروش برخی دارایی‌های شرکت است اقتصاد ایران: مدیرعامل اینتل به‌منظور کاهش کلی هزینه‌های شرکت تحت مدیریتش، ممکن است برخی از دارایی‌های این شرکت را بفروشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش رویترز، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، قصد دارد در ماه جاری برنامه‌ای را به هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارائه دهد که هدف آن کاهش هزینه‌ها و فروش بخش‌های غیرضروری است. برنامه‌ی گلسینگر شامل فروش واحدهای خاصی مانند بخش تراشه‌های برنامه‌پذیر Altera و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی کارخانه‌های تحت مدیریت این شرکت می‌شود.

اینتل در حال حاضر با چالش‌های بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ به‌ویژه در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی که رقبایی مانند انویدیا در آن پیشتاز هستند. این شرکت تلاش می‌کند تا با اجرای برنامه‌های مختلف، موقعیت خود را در بازار بهبود بخشد و بتواند با رقبای خود رقابت کند. ارزش بازار انویدیا هم‌اکنون حدود ۳ تریلیون دلار است و در‌ مقابل ارزش بازار اینتل زیر ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

طرحی که گلسینگر و بقیه‌ی مدیران ارشد اینتل ارائه خواهند کرد، احتمالاً شامل برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای شرکت در زمینه‌ی گسترش کارخانه‌ها خواهد بود.

طرح مذکور شامل احتمالاً برنامه‌هایی برای توقف کامل کارخانه‌ی ۳۲ میلیارد دلاری اینتل در آلمان باشد که طبق گزارش‌ها، با تأخیر مواجه شده است. علاوه‌براین، اینتل کارشناسانی را از شرکت‌های مورگان استنلی و گلدمن ساکس استخدام می‌کند تا به این شرکت در مورد فروش و نگهداری واحدهای تحت مدیریت خود، مشاوره دهند.

مقالات مرتبط
  • اینتل به‌دلیل مشکلات مالی، مراسم بزرگ Innovation را به تأخیر انداخت
  • اینتل برای جبران زیان مالی خود، سهامش در شرکت آرم را فروخت

یکی از واحدهایی که شاید اینتل به دنبال فروش آن باشد، واحد تراشه‌های برنامه‌پذیر Altera است که اینتل در سال ۲۰۱۵ با مبلغ ۱۶٫۷ میلیارد دلار آن را خریداری کرد. اینتل قبلاً اقداماتی برای جداکردن آن به‌عنوان یک شرکت تابعه‌، انجام داده بود.

اینتل قصد دارد بخشی از سهام خود را در یک عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی بفروشد، اگرچه هنوز تاریخی برای آن تعیین نکرده است.

برنامه‌های مذکور، تلاش‌های اینتل برای بازسازی و بهبود موقعیت خود در بازار را نشان می‌دهد. با اجرای این برنامه‌ها، اینتل امیدوار است که بتواند به رقابت با شرکت‌های پیشرو در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی بپردازد و سهم بیشتری را از بازار به دست آورد.