تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767549
شناسه : 3767549
تاریخ :
آذربایجان غربی در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) غرق عزا شد اقتصاد ایران: ارومیه- استان آذربایجان غربی همزمان با ۲۸ صفر در سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی (ع) غرق ماتم عزا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) و سالروز شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) استان آذربایجان غربی سوگوار و غرق در ماتم و عزا شد.

عزاداران استان با برپایی مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها عشق و ارادت خویش را به پیامبر بزرگ اسلام و اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند.

آذربایجان غربی در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) غرق عزا شد

مردم عزادار آذربایجان غربی دیشب و امروز با حضور گسترده در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن مکان مذهبی در فراق پیام آور وحی حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند برومند آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.

آئین سوگواری ۲۸ صفر، دیشب و امروز در تمام مساجد و هیأت‌های عزاداری سراسر آذربایجان غربی به صورت خودجوش و مردمی برپا شده است.

هیئت‌های مذهبی ارومیه اقدام به برپایی مراسم ویژه عزاداری ۲۸ صفر با حضور اقشار مردم محلات کرده و دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) هم با نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت پیامبر اعظم (ص)، زیارت ازبعید آن حضرت در مساجد و حسینیه‌های استان آذربایجان غربی برگزار شد.

آذربایجان غربی در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) غرق عزا شد

همچنین در شهرهای استان از جمله در خوی مردم ولایی خوی با برپایی دسته جات عزاداری خیابانی و با حضور در مساجد و حسینیه‌ها در سوگ رحلت پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام مهربانی‌ها حضرت امام رضا (ع) برسر و سینه زدند و عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان دادند.

درآیین عزاداری خیابانی که به این مناسبت با حضور قشرهای مختلف مردم امام جمعه و علما و روحانیت و بویژه نوجوانان و جوانان برگزار شد عزاداران در صوف دسته جات سینه زنی از تقاطع خیابان شیخ مهدی تا بقعه شیخ نوایی در رثای رحلت پیامبر و شهادت امام حسن و امام رضا (ع) سینه زنی و مداحان اهل بیت (ع) در سوگ رحلت پیامبر اعظم و شهات امام حسن و اما رضا (ع) مداحی و مرثیه سرایی کردند.

همچنین همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری و سینه زنی در شهرستان مرزی پلدشت برگزار شد.

آذربایجان غربی در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) غرق عزا شد

مردم متدین و ولایتمدار شهرستان مرزی پلدشت به سوگ پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) نشستند و ناله غم سر داده و مراتب عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان دادند.

دوستداران اهل بیت (ع) در تکاب نیز عزادار سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت جان سوز امام حسن مجتبی (ع) بودند.

عزاداران تکابی با شکوه خاصی مسیر مصلی بقیه الله الاعظم (عج) تا مسجد جامع این شهرستان را به عزاداری پرداختند.

چایخانه حضرت امام رضا (ع) تکاب نیز با برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر عزاداری با شربت و نذورات از عزاداران پذیرایی کرد.