تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3767515
شناسه : 3767515
تاریخ :
القسام مسئولیت عملیات «الخلیل یک» را بر عهده گرفت اقتصاد ایران: گردان های القسام حماس مسئولیت عملیات ضدصهیونیستی گوش عتصیون و کرمی تسور در الخلیل، واقع در جنوب کرانه باختری را به عهده گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بنی‌الملل خبرگزاری تسنیم، گردان های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز دوشنبه مسئولیت دو عملیات ضدصهیونیستی جمعه گذشته در «گوش عتصیون» و «کرمی تسور» در نزدیکی الخلیل، واقع در جنوب کرانه باختری را بر عهده گرفت.

در بیانیه گردان‌های عزالدین القسام آمده است که این عملیات‌های شهادت‌طلبانه به وسیله شهدای رزمنده القسام به نام‌های محمد احسان مرقه و زهدی نضال ابو عفیفه به صورت همزمان انجام شده است.

در این بیانیه آمده است که شهید محمد مرقه با این هدف خودرویی بمب‌گذاری شده را در پمپ بنزین شهرک گوش عتصیون را منفجر کرد تا نظامیان رژیم صهیونیستی را به آن مکان بکشاند و سپس آن‌ها را با اسلحه خودکار به گلوله بست که در این عملیات تعدادی از این نظامیان کشته و زخمی شدند به ویژه «گال ریچ»، فرمانده تیپ عتصیون ارتش رژیم اسرائیل که در میان آن‌ها حضور داشت.

القسام اظهار داشت که شهید زهدی ابوعفیفه نیز توانست پس از زیر گرفتن نگهبان شهرک «کرمی تسور»  به داخل شهرک هجوم برده و سپس به سوی تعدادی از صهیونیست آتش گشود و خودروی خود را در داخل شهرک منفجر کرد.

گردان‌های القسام با بیان جزئیات عملیات شهادت طلبانه در استان الخلیل اظهار داشت همچنانکه پیش از این اعلام کرده است اشغالگران باید در تمام استان‌های کرانه باختری بدون استثناء منتظر عملیات‌های شگفت انگیز و دردناک مقاومت باشند که آخرین آن عملیات روز یکشنبه در ترقومیا بود که رزمنده شهید مهند محمود العسود انجام داد.

القسام بار دیگر تاکید کرد که این گردان به عهدی که با همه قهرمانان مقاومت در کرانه باختری بسته است، باقی است و آن‌ها را با تجهیزات و اطلاعات یاری خواهد کرد تا به یاری خداوند مجریان عملیات‌های استشهادی اشغالگران را از این سرزمین بیرون برانند.

رسانه‌های رژیم اسرائیل صبح یکشنبه از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در شمال شهر الخلیل واقع در کرانه باختری خبر دادند که در آن سه نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند.

بنا به گزارش‌های رژیم صهیونیستی، مجری عملیات در یکی از ایست‌های بازرسی ارتش اسرائیل در ترقومیا واقع در شمال الخلیل به‌سمت خودروی پلیس آتش گشود.

این دومین عملیات شهادت‌طلبانه طی یک روز در استان الخلیل در کرانه باختری بود که در واکنش به حمله و یورش و کشتار فلسطینیان در کرانه باختری رخ داده بود؛ در عملیات الخلیل «1»، شش نفر از جمله یک افسر ارشد صهیونیست بنا به ادعای صهیونیست‌ها زخمی شده‌ بود.

انتهای پیام/