تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3767511
شناسه : 3767511
تاریخ :
آتش‌سوزی گسترده در یک خوابگاه دخترانه تهران اقتصاد ایران: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از نجات ۱۱ تن درپی وقوع حریق در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایلنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از نجات ۱۱ تن درپی وقوع حریق در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه خبر داد.

جلال ملکی درباره جزییات این حادثه گفت:‌ در ساعت ۲:۰۹ بامداد امروز یک مورد حادثه حریق در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه خصوصی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در خیابان جمالزاده شمالی اعزام کرد.  

وی ادامه داد:‌ حریق در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه خصوصی اتفاق افتاده بود. این خوابگاه دارای شش طبقه بوده و در هر طبقه نیز ۱۰ اتاق قرار داشت که در هر اتاق نیز چهار دانشجوی دختر ساکن بودند. برابر پیگیری‌ها نیز این خوابگاه گرچه خصوصی بود اما مجوزهای لازم برای فعالیت را داشت.

ملکی تصریح کرد: حریق در پی اتصالی سیستم برق در کولر آبی یکی از این اتاق‌ها در طبقه اول رخ داده بود، درپی این حریق دود زیادی این اتاق را در برگرفته و زمانی که چهار دانشجوی ساکن در آن از اتاق خارج شده بودند، این دود وارد راهرو و دیگر اتاق‌های خوابگاه شده بود. در این شرایط آتش‌نشانان وارد عمل شده و با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفاء حریق را در دستورکار خود قرار دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: یک گروه از آتش‌نشانان با حضور در طبقات ۱۱ تن از دانشجویان حاضر در این خوابگاه را نجات داده و به محل امن منتقل کردند، همزمان گروه دیگر نیز عملیات اطفاء حریق را در دستورکار قرار داد و در نخستین گام از گسترش آتش جلوگیری کرده و در گام بعدی نیز از شعله‌های آتش را به‌طورکامل مهار و اطفا کردند.

ملکی گفت: نصب درهای دودبند سبب شد تا دود غلیط ایجاد شده طبقات دیگر را درگیر نکند و چه بسا اگر این‌درها در خوابگاه نصب نشده بود، دود تمام طبقات را فرا می‌گرفت.

وی با بیان اینکه پس از ایمن‌سازی کامل ساختمان، دانشجویان که از ساختمان تخلیه شده بودند، به داخل خوابگاه بازگشتند، گفت: آتش نشانان نیز پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند.