تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3767507
شناسه : 3767507
تاریخ :
سرنوشت ایکس در برزیل امروز مشخص می شود اقتصاد ایران: دادگاه عالی برزیل، متشکل از ۵ قاضی امروز(دوشنبه) درباره آنکه آیا رای قاضی الکساندر دی مورائس برای ممنوعیت ایکس در این کشور را پابرجا نگه دارد یا خیر، تصمیم می گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مورائس که ایلان ماسک وی را دیکتاتور خطاب کرده، یک جلسه مجازی در دفتر نخست دادگاه، که خودش نیز یکی از اعضای آن است، تشکیل داده تا همتایانش بتوانند تصمیم او را بررسی کنند.

دادگاه عالی برزیل ۱۱ قاضی در ۲ دفتر با ۵ عضو دارد که البته شامل قاضی ارشد نیست. این قضات می توانند درباره حفظ یا رد تصمیم یکی از قاضی ها رای گیری کنند.

ایکس از پنج شنبه عصر در برزیل که یکی از بزرگترین بازارهای این پلتفرم به حساب می آید، مسدود شده است زیرا بر خلاف قانون محلی که باید یک نماینده حقوقی در این کشور مشخص کند، عمل کرده و همین امر به تعلیق شبکه اجتماعی منجر شده است.

بحث و گمانه زنی درباره ایکس ریشه در دستور مورائس به پلتفرم برای مسدودسازی حساب های کاربری بود که به اخبار جعلی و نفرت پراکنی دامن می زنند. ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس، معتقد است مورائس سعی دارد سانسوری ناعادلانه بر پلتفرم اعمال و دفتر آن در برزیل را بدون تعیین یک نماینده جدید تعطیل کند. قاضی تاکید داشت این شبکه اجتماعی نیازمند مقررات نفرت پراکنی است.

لوییس روبرتو باروسو قاضی ارشد، از جدیدترین تصمیم مورائس پشتیبانی کرده است. باروسو در مصاحبه ای با یک روزنامه گفت: شرکتی که از معرفی نماینده قانونی در برزیل سرباز می زند، نمی تواند در منطقه برزیل فعال کند.