تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767504
شناسه : 3767504
تاریخ :
لزوم تأثیر پذیری انسان از سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) اقتصاد ایران: رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تأثیر پذیری انسان از سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بهترین الگو برای تربیت انسان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر دوشنبه در مراسم سوگواری ۲۸ صفر مصادف با سالروز رحلت حضرت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) که با حضور پرشور هیأت‌های عزاداری نیروهای مسلح و عموم مردم در مصلی امام خمینی (ره)، شهر رشت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی، انسان، باید دنیا را یک «سفر» و خود را «مسافر» آن بداند که مقصدش آخرت است، پس باید از فرصت‌ها استفاده کرده و از تباه شدن عمر و استعدادهایش جلوگیری نماید.

وی تأثیر پذیری انسان از سبک زندگی پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی (ع) و امام هشتم امام رضا (ع) را بهترین الگو برای تربیت انسان در دنیا خواند و افزود: در فلسفه اسلامی این‌گونه بیان شده است که انسان مسافری است که زمانی کوتاه برای توشه برداری، ساکن این عالم گشته است.

امام جمعه رشت تصریح کرد: مقصد و مبدأ داشتن، مستلزم داشتن راه و مسلک است و هر راه و مسلکی نیازمند راهنما و راهبر است. به علاوه هر سفری نیاز به توشه دارد و از مقصد داشتن انسان مسافر، معاد او و از مبدأ داشتنش توحید و خداپرستی و از نیازش به راه، دین و از نیازش به راهنما، نبوّت و امامت استخراج می‌شود.

وی ادامه داد: از نیازمندی انسان به توشه نیز احکام و اخلاق نشأت می‌گیرد و بدین ترتیب، همه ارکان الهیات اسلامی از دل گزاره «انسان مسافر است» فهمیده می‌شود و نقش بنیادین این گزاره در الهیات و حکمت اسلامی روشن می‌گردد.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به ضرورت اهمیت به آموزه‌های اسلامی برای تربیت انسان، گفت: انسان در دنیا مسافر است؛ پس باید برای رسیدن به مقصد آخرت خودسازی کند و مکتب اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام بهترین الگو برای اوست.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را بسیار مقتدر معرفی کرد و عنوان داشت: باورمندی و اعتقاد به خداوند و مبانی دینی یکی از بارزترین ویژگی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نیروهای مسلح ما حافظان و مدافعان همه مرزهای میهن اسلامی مان هستند، افزود: نیروهای مسلح ما در میدان دفاع از میهن اسلامی هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسند و هرجا که تشخیص دهند باید وارد میدان برای دفاع از حریم ولایت شوند؛ به درستی عمل می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور به ویژه شهدای مدافع حرم، ادامه داد: جوانان ما با شجاعت تمام صدها کیلومتر فراسوی مرزهای جغرافیایی کشورمان رفتند تا از حریم ولایت دفاع کنند.

آیت الله فلاحتی دفاع از آرمان‌های والای اسلامی و ملی را از دیگر ویژگی‌های نیروهای مسلح انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در تمام جهان نیروهای مسلح برای ارتقا قدرت می‌جنگند اما نیروهای مسلح ما برای دفاع از اعتقادات و آرمان‌ها می‌جنگند.

امام جمعه رشت، دفاع از ارزش‌های والای الهی را رمز موفقیت نیروهای مسلح انقلاب اسلامی و رمز ماندگاری نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها و همه مردم موظفند از نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی حمایت کنند.

وی همه نیروهای مسلح کشوری و لشکری اعم از زمینی دریایی هوایی را از دل همین مردم خواند و اظهار کرد: نیروهای مسلح ما هر روز شهید می‌دهند و اگر نباشند اراذل و اوباش زندگی را به کام مردم تلخ خواهند کرد.
امام جمعه رشت، با بیان اینکه نیروهای مسلح ما امروز دارای نیروی قوی بازدارندگی هستند؛ ادامه داد: در ساحات بین المللی هیچ قدرتی یارای مقابله با نیروی مسلح جمهوری اسلامی را ندارد به طوری که امروز قلدران آمریکایی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هراسان هستند.

وی تصریح کرد: پیرامون قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران اخباری از رژیم جعلی اسرائیل رسیده، که از ترس موشک‌های ایرانی خواب به چشم ندارند زیرا امروز دنیا فهمیده که قدرت گنبد آهنین آنها برای ما تار عنکبوتی بیش نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز همه نیروهای اسلامی اعم از عراق و یمن و غیره در کنار ایران برای کمک به غزه قرار دارند، افزود: رژیم صهیونیستی طی ۱۱ ماه ۷۰ هزار تن بمب بر سر مردم بی‌دفاع غزه ریخته است.

وی با بیان اینکه یکی از نظامیان اسرائیلی در صفحه توییت خود نوشت که اسرائیل بیش از یک سال دوام نخواهد داشت، ابراز داشت: همه اینها را مدیون اقتدار نیروهای مسلح نظام اسلامی مان هستیم.