تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767496
شناسه : 3767496
تاریخ :
بناهای تاریخی بوشهر به فضاهای گردشگری تبدیل می‌شوند اقتصاد ایران: بوشهر-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: بافت تاریخی بوشهر، ظرفیت مناسبی برای ایجاد اقامتگاه‌های سنتی و هتل‌بوتیک است و طی سال‌های اخیر متقاضیان زیادی برای اجرای این طرح‌ها داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر دوشنبه در آئین افتتاح ۲ اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شهر بوشهر اظهار کرد: وجود اقامتگاه از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود و استان بوشهر طی سه سال اخیر در ایجاد و توسعه مراکز اقامتی، رشد محسوسی داشته است.

وی افزود: بافت تاریخی بوشهر، ظرفیت مناسبی برای ایجاد اقامتگاه‌های سنتی و هتل‌بوتیک است و طی سال‌های اخیر متقاضیان زیادی برای اجرای این طرح‌ها وجود داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در احیای بافت تاریخی و ایجاد اقامت گاه‌های سنتی (هتل‌بوتیک) نقشی غیر قابل انکار داشته و نتایج خوبی نیز به دست آورده است.

باستین تصریح کرد: اکنون ۱۳ بنای تاریخی برای احیا و مرمت و باز زنده‌سازی در بافت تاریخی بوشهر در دست اجرا داریم که ظرفیت مناسبی برای ساخت هتل و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی است.

وی اضافه کرد: ۲ اقامتگاه سنتی با زیربنای بالغ بر هزار متر مربع و سرمایه گذاری بیش از ۷۰ میلیارد تومان در شهر بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت که مجموعاً ۲۷ شغل جدید ایجاد شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر افزود: ۱۸ اتاق با ۵۰ تخت اقامتی در این ۲ مجموعه هتل‌بوتیک به ظرفیت استان اضافه شد.

باستین بیان کرد: در صورتی که شهروندان قصد تبدیل بناهای تاریخی به اقامتگاه سنتی را دارند، هم در صدور مجوز و هم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، همکاری لازم را انجام خواهد شد.