تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767486
شناسه : 3767486
تاریخ :
قرآن و عترت آل محمد(ص) دو بال پرواز برای رهایی از گمراهی هستند اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: قرآن و عترت آل محمد(ص) دو بال پرواز برای رهایی از گمراهی هستند و تمسک به این دو انسان را از آسیب‌ها نجات می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین مومنی ظهر دوشنبه در مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: در زندگی برای نجات از ظلمت و تحیر نیاز به پشتیبانی داریم که ثقلین گویای این مطلب است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: ثقل به معنای دو چیز گران‌بها است که می‌تواند در زندگی پشتیبانی ما باشد، به شرط اینکه تمسک صحیح داشته باشیم تا از آسیب‌های دنیا نجات یابیم.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند که من از میان شما می‌روم، اما دو چیز را برای شما قرار می‌دهم که خیلی ارزشمند بوده و مجموعه آن دین است.

وی ادامه داد: ثقلین در مصادر معتبر شیعه آمده و کمترین خدشه به آن وارد نیست و این دو عترت اهل بیت و قرآن است که اگر به آن پناه ببریم، گمراه نمی‌شویم و ذلیل نخواهیم شد.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه کتاب خداوند و عترت آل محمد بال پرواز می‌دهند تا گمراه نشویم، عنوان کرد: تمسک به عترت به معنای این است، کلماتی که از اهل بیت (ع) به ما رسیده از سبک رفتاری آن‌ها الگو بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: پیامبر سه مطلب را برای ما ارث گذاشته و آنها قرآن، سنت و و سیره معصومین هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: امیرالمومنین (ع) فرمودند که با قرائت قرآن، انسان آستانه تحملش در ابتلائات بالا می‌رود و شرح صدر پیدا می‌کند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه سنت یعنی کلماتی که از اهل بیت به ما رسیده است، تصریح کرد: روانشناس‌های غربی قواعد را از کلمات و فرمایش‌های امیرالمومنین (ع) بهره برده‌اند، به طوری که یک زن غربی می‌گوید که بر سنگ قبر من کلامی از امیر بنویسید.

وی با تصریح بر اینکه با کلمات معصومین انس داشته باشید، گفت: سیره، سبک رفتاری و زندگی معصومین را باید دریابیم و همچنین باید از سبک رفتاری پیامبر الگو بگیریم و طبق گفته قرآن، حضرت محمد (ص) بهترین فرد برای الگو گیری است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حق الناس به قدری مهم است که پیامبر در واپسین عمر خود در مسجد گفتند که اگر برگردن کسی حق الناس دارم به بنده بگوید، بنابراین بر این مورد هم باید اهتمام داشته باشیم.