تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3767470
شناسه : 3767470
تاریخ :
وزش باد با سرعت ۱۰۸کیلومتر در ساعت زابل را در نوردید اقتصاد ایران: زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: صبح امروز دوشنبه، وزش باد با سرعت ۱۰۸کیلومتر در ساعت زابل را در نوردید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز دوشنبه، ۱۲ شهریور ماه، زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۹۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در شهرستان زهک نیز طی امروز، بیشینه سرعت باد به ۶۸ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا دو هزار متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، وزش بادهای ۱۲۰ روزه تا پایان هفته تداوم داشته و در شمال استان بادوگردوخاک برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: امروز و فردا با تشدید جریانات شمالی در شمال سیستان و بلوچستان، بادشدید و گردوخاک برخی نقاط طوفان گردوخاک و با شدت کمتر در نوار شرقی و غربی استان رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد در ایام خیزش گرد و خاک، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

وی ادامه داد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه شده و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز شود.