تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3767421
شناسه : 3767421
تاریخ :
اجرای حکم اعدام یک افغان در شهر مکه اقتصاد ایران: وزارت کشور عربستان اعلام کرد یک تبعه افغانستان را در مکه به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حکم اعدام «عبدالقیوم شینواری» یک تبعه افغانستان به اتهام قاچاق مواد مخدر دهم شهریور در مکه اجرا شده است.

این بیانیه افزود: نیروهای امنیتی عربستان پس از بازداشت و تحقیق از این مرد افغانستان متوجه شدند که شینواری مرتک جرم شده است.

وزارت کشور عربستان تاکید کرد که فرد متهم اتهامات وارده را در دادگاه پذیرفته است.

«حافظ ضیا احمد» معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان بهمن ماه 1401 اعلام کرده بود که 314 نفر از شهروندان افغانستان از زندان‌های عربستان سعودی آزاد و زمینه بازگشت آنها به افغانستان فراهم شده است.

وی گفته بود که این افراد از زندان‌ شهرهای «عسیر»، «جیزان»، «الباحه»، «ابها»، «طایف»، «مدینه منوره»، «قنفذه»، «شمیسی» و «تبوک» آزاد شدند.

پیش از این نیز بارها اعلام شده بود که اتباع افغانستان به دلایل مختلف از جمله پایان روادید اقامتی، پایان روادید عمره و زیارتی و دیگر موارد توسط دولت عربستان بازداشت می‌شوند.

بسیاری از کارگران افغان نیز به دلیل مشکلات مالی برای کار به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی می‌روند و شمار زیادی از آن‌ها نیز بدون تفهیم اتهام و یا دادگاه عادلانه در زندان بسر می‌برند.

انتهای پیام/.